آریا جوان
«توريسم ورزش»استراتژي مهم براي تعامل با ديگر کشورهاست/ ورزش کشور درآمد زا نيست
دوشنبه 26 مهر 1395 - 4:16:34 PM
آريا
الهه راستگو عضو کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران يکي از مهمترين برنامه هاي کشورهاي توسعه يافته را برنامه ريزي جهت توسعه و ساماندهي ورزش همگاني عنوان کرد و اظهارداشت: تأمين سلامت رواني و جسمي ، کاهش آمار آسيبهاي اجتماعي و تفريحات کاذب در سايه غني سازي اوقات فراغت ايجادشده به دنبال ترويج ورزش از موضوعاتي است که لزوم توجه به اين موضوع را بيش از بيش مي کند.
وي بخشي ازهزينه هاي درماني سرسام آور درکشور را ناشي از عدم گرايش طيف قابل توجهي از جامعه به ورزش دانست و افزود: توسعه و همگاني نمودن ورزش کليدي ترين راهکار افزايش اميد به زندگي، کاهش هزينه هاي درماني و به مصرف رسيدن اين هزينه در ساير حوزه ها به خصوص اشتغال است.
رييس ستاد توان افزايي و حمايت از فعاليت سازمانهاي مردم نهاد شهر تهران با بيان اينکه مطابق اصل سوم قانون اساسي دولت موظف شده تمامي امكانات خود را براي تربيت بدني رايگان مردم به کارگيرد تصريح کرد:  اين درحالي است که كمبود امكانات و مشکلات اقتصادي مهمترين دليل عدم گرايش غالب مردم به ورزش ذکر شده است.
راستگو ورزش همگاني را از ضرورتهاي انکار ناشدني زندگي شهري دانست و افزود: توجه به گسترش تربيت بدني با رويکرد ورزش همگاني بايد به اولويت نخست مسئولين تبديل شود و اين درحالي است که  تمام توجه مديران معطوف به ورزش قهرماني شده است.
وي به درآمدزا نبودن ورزش کشور و از سويي محبوبيت رويدادهاي ورزشي در ميان مردم اشاره کرد و اظهارداشت: مي توان با برنامه ريزي صحيح و اصولي همين محبوبيت را به شيوه اي غير مستقيم به مهمترين منبع درآمدي کشور تبديل کرد.
رييس کميته مشارکتهاي مردمي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به مخاطب پذيري جشنواره هاي اقوام و جذابيت آن براي توريسسم داخلي و خارجي افزود: قطعا برگزاري فستيوال و جشنواره هاي بزرگ همزمان با برگزاري پربيننده ترين مسابقات ضمن صدور فرهنگ اسلامي- ايراني  ورزش را به منبع درآمد ي براي کشور تبديل خواهد ساخت که اين امر ضمن استقلال مالي ورزش کشور و بهبود شرايط زيرساختها، رونق اقتصادي و توسعه اي شهر ها  را  موجب خواهد شد.
راستگو توريسم ورزش را استراتژي مهم  براي تعامل باديگر کشورها دانست و تاکيد کرد: علاوه بر اين موضوع  بايد درنظر داشت ورود هرگردشگر به معناي ارزآوري و اشتغال زايي است  و از اين حيث نمي توان آن را ناديده گرفت.
وي در ادامه به عدم استفاده از ورزشگاهها و سالن هاي ورزشي اشاره کرد وگفت: اين سرمايه هاي اجتماعي درحالي مغفول مانده که با برنامه ريزي صحيح و تعريف کارايي خاص و متناسب مي توان حداکثر استفاده از آن را داشت.
رييس کميته مشارکتهاي مردمي شوراي اسلامي شهر تهران همچنين به فعاليت کارگروه ورزش از ميان کارگروههاي 16 گانه ستاد توان افزايي و حمايت از فعاليت سازمانهاي مردم نهاد شهر تهران اشاره کرد و افزود: فعاليت تخصصي سازمانهاي مردم نهاد فعال در اين حوزه به گونه اي است که دولت  قطعا با توجه بيشتر به اين تشکل هاي غير انتفاعي و مردم نهاد مسير دستيابي به اهداف ترسيم شده در حوزه ورزش را کوتاهتر خواهد ساخت.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3603/«توريسم-ورزش»استراتژي-مهم-براي-تعامل-با-ديگر-کشورهاست--ورزش-کشور-درآمد-زا-نيست
بستن   چاپ