آریا جوان
اولتيماتوم آخر به مشمولان غايب سربازي با ارسال اخطاريه کتبي
شنبه 1 آبان 1395 - 1:15:16 PM
ايسنا

راه نو- سردار ابراهيم کريمي، جانشين رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا در اين‌باره گفت: از تابستان امسال ستاد فراخوان مشمولان غايب تشکيل شد و اين ستاد از طريق ارسال پيامک به بيش از 2 ميليون مشمول غايب از آنان خواست که هرچه سريع‌تر نسبت به تعيين تکليف وضعيت سربازي خود اقدام کنند.

وي با بيان اينکه در پي ارسال اخطاريه پيامکي تعداد قابل توجهي از اين مشمولان با مراجعه به دفاتر پليس +10 وضعيت خدمتي خود را مشخص کردند، افزود: بعد از فرصت اوليه داده شده، آن دسته از مشمولاني که نسبت به تعيين تکليف وضيت سربازي خو اقدام نکردند شناسايي شده و از صبح امروز اخطاريه کتبي به آدرس آنان ارسال شده است.

کريمي با بيان اينکه افراد حداکثر يک ماه بعد از دريافت اخطاريه کتبي فرصت تعيين تکليف وضعيت سربازي خود را دارند، اظهارکرد: برنامه‌ريزي‌هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا اين است که تا پايان امسال  تکليف تمام مشمولان غايب مشخص شود.

جانشين رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: همچنين بر اساس ماده 58 قانون، اگر مشمولان غايب در موعد مقرر پس از دريافت اخطاريه کتبي به مراکز پليس +10 مراجعه نکنند تحت تعقيب قرار گرفته و دستگير  خواهند شد، ضمن اينکه محدوديت‌هاي بيشتري نيز براي آنان اعمال مي‌شود و اجراي محدوديت‌هاي فعلي نيز تشديد خواهد شد.

وي همچنين در مورد ثبت نام جريمه ريالي مشمولان داراي بيش از 8 سال غيبت نيز به ايسنا گفت: در حال حاضر روزانه بين 1500 تا 2000 نفر براي ثبت درخواست جريمه ريالي خود به دفاتر پليس +10 مراجعه مي‌کنند و تا زماني که استقبال از اين طرح ادامه داشته باشد ثبت‌نام نيز انجام خواهد شد اما در مورد اجراي آن در سال آينده تا کنون تصميمي گرفته نشده است.

به گفته کريمي از ابتداي امسال تا کنون بيش از 140 هزار نفر براي بهره‌مندي از اين طرح ثبت‌نام کرده‌اند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3607/اولتيماتوم-آخر-به-مشمولان-غايب-سربازي-با-ارسال-اخطاريه-کتبي
بستن   چاپ