آریا جوان
خطرات مصرف نوشابه‌هاي غيرالکلي با مضرات سيگار برابر است
سه شنبه 4 آبان 1395 - 4:14:58 PM
ايسنا

نتايج مطالعات جديد نشان مي‌دهد که نرخ چاقي بيش از اندازه در آمريکا با وجود مبارزه‌ پيگير نهادهاي دولتي و غيرانتفاعي عليه اين بيماري، همچنان رو به افزايش است.  

"ميشائيل زيگل" کارشناس امور تغذيه در اين رابطه مي‌گويد: با اين که مرگ و مير ناشي از اضافه‌وزن بيمارگونه در اين کشور تقريبا با تلفات ناشي از استعمال دخانيات برابر است با اين حال از نرخ پيامدهاي منفي متاثر از تغذيه‌ نادرست به ويژه مصرف نوشابه‌هاي غيرالکلي، کاسته نشده است.

يک بررسيِ 20 ساله که روي 120 هزار آمريکايي صورت گرفته نشان مي‌دهد که مصرف سه دهم ليتر نوشابه‌ شکردار در روز، بيشتر باعث اضافه وزن فرد مي‌شود تا مواد و مايعات مشابه ديگر.

زيگل دليل افزايش مصرف اين نوشابه‌ها را فعاليت‌هاي چشمگير لابي‌گرهاي اين شرکت‌ها و اجراي موفقيت‌آميز طرح‌هاي تبليغاتي آنها مي‌داند.

به گزارش دويچه‌وله، در حال حاضر بيش از دو سوم جمعيت بزرگسال ايالات متحده‌ آمريکا از عوارض ناشي از چاقي و بيش از يک سوم آن‌ها از پيامدهاي منفي اضافه‌وزن بيمارگونه رنج مي‌برند.

چاقي مي‌تواند از پنج ‬ تا هشت‬ سال از طول عمر بکاهد و احتمال ابتلا به بيماري‌هايي مانند ديابت، افزايش فشارخون و خطر سرطان را افزايش دهد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3618/خطرات-مصرف-نوشابه‌هاي-غيرالکلي-با-مضرات-سيگار-برابر-است
بستن   چاپ