آریا جوان
8 خوراکي براي داشتن چشمان قوي
دوشنبه 10 آبان 1395 - 12:24:34 PM
آفتاب نيوز
با شيوع استفاده از تلفن هاي هوشمند و دستگاه هاي الکترونيکي، همه ما به اتفاق در معرض ضعف قطعي بينايي قرار گرفته ايم. و کودکان ما نيز در معرض مشکلات بينايي و عوارض مرتبط با چشم قرار گرفته اند.
 
سايت بولد اسکاي در اين باره مي نويسد، ما مي توانيم با مصرف برخي مواد غذايي موجود در منزل، از برخي مشکلات مربوط به بينايي در امان باشيم.
 
سايت "بولد اسکاي”، – که اختصاص به مسائل پزشکي و بهداشتي دارد – در گزارشي به اين موضوع پرداخته و برخي مواد غذايي مفيد در پيشگيري از مشکلات بينايي را معرفي مي کند.
 
براي مصون ماندن از مشکلات بينايي بايد اين مواد غذايي را در وعده هاي روزانه گنجاند تا به تدريج به عنوان بخشي از رژيم غذايي مورد توجه قرار گيرند.
 
قرمزي، خارش و خشکي چشم از جمله عوارض بينايي هستند که به خصوص با بالا رفتن سن ممکن است گريبانگير انسان شوند. برخي ممکن است براي رهايي از اين عوارض به قطره هاي مرطوب کننده چشم روي بياورند. اين قطره ها درست است که به طور مقعطي مفيد هستند اما نمي توانند درمان نهايي براي مشکلي باشند که به مرور زمان تشديد مي شود.
براي برخورداري از بينايي قوي و دقيق بايد اين هشت خوراکي را در رژيم غذايي خود بگنجانيد :
 
کيوي
 
کيوي سرشار از ويتامين C است. اين ميوه به طور چشمگيري باعث تقويت دستگاه ايمني بدن مي شود همچنين بدن را در برابر اضطراب قوي مي کند و احتمال ابتلا به خستگي چشم را از بين برده و قدرت بينايي را بيشتر مي کند.
 
پرتقال
 
اين ميوه سرشار از ويتامين C است و باعث تقويت بينايي و جلوگيري از ضعيف شدن چشم با بالا رفتن سن مي شود.
 
آب هويج
 
هويج سرشار از کاروتنوئيد ويتامين A است و بيش از هر خوراکي ديگري به قدرت بينايي کمک مي کند.
 
زرد چوبه
 
زرد چوبه به عنوان يک چاشني سرشار از ويتامين هاي A، B و E است و نيز منبع غني آنتي اکسيدان هايي است که از بروز آب مرواريد (Cataract) جلوگيري مي کند.
 
گوجه فرنگي
 
گوجه فرنگي نيز منبع غني ويتامين C است و لذا براي تقويت سلامت چشم به طور کلي مفيد است.
 
روغن زيتون
 
روغن زيتون سرشار از ويتامين ها و آنتي اکسيدان هاست و به تقويت سلامت چشم و بينايي کمک شاياني مي کند.
 
آواکادو
 
يکي از بهترين ميوه هايي است که به سلامت چشم و تقويت بينايي کمک مي کند.
 
خشکبار
 
خشکبار به خصوص بادام، فندق و بادام زميني از جمله مواد غذايي سرشار از ويتامين E هستند که به بهداشت و سلامت چشم کمک شاياني مي کنند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3635/8-خوراکي-براي-داشتن-چشمان-قوي
بستن   چاپ