آریا جوان
مناسب‌ترين زمان «چربي‌سوزي» را بشناسيد
سه شنبه 11 آبان 1395 - 2:15:03 PM
آريا
کاهش وزن بيش از يک کيلوگرم در روز نبايد انجام شود، در اين زمينه بازي با کودکان در کاهش وزن و کالري سوزي کمک فراواني مي‌کند، همچنين کاهش وزن سريع موجب آسيب به ورزشکار شده و موجب ضعف و خستگي او مي‌شود، بنابراين کاهش وزن براي «حرفه‌اي‌ها» را ياد بگيريد.

 رشتۀ رزمي موي تاي گونه اي از رشتۀ رزمي کيک بوکسينگ بوده و به‌ عنوان ورزش ملي کشور تايلند به شمار مي‌رود. اين رشته مانند اکثر ورزش‌هاي رزمي شامل کاربرد تکنيک‌هاي بوکس و مبارزات تن به تن بوده و رده بندي فايترهاي آن بر اساس وزن مشخص مي‌شود. بنابراين مبارزان براي آماده سازي خود براي روز مسابقه مي‌بايست وزنشان را کم يا زياد کرده تا بتوانند بدون هيچ مشکلي در ردۀ وزني خود به مبارزه بپردازند.

 از آنجايي که کاهش وزن سريع موجب آسيب رساندن به ورزشکار شده و موجبات ضعف و خستگي او را فراهم مي‌آورد پس بايد با شيوه اي تدريجي و از چند هفته قبل براي رسيدن به اين منظور دست بکار شوند. در ادامه راهکارهاي مؤثر براي کاهش وزن را به شما معرفي مي‌کنيم.

 افزايش تمرينات کارديو
يکي از اين راهکارها، افزايش مدت زمان و تکرار جلسات تمرينات کارديو است. چنانچه قبلاً به تمرينات کارديو نمي‌پرداختيد، مي‌توانيد کارتان را با 20 دقيقه در روز آغاز کنيد. بطوريکه طي 4 روز در هفته و سپس بطور تدريجي آن را افزايش دهيد. انجام ورزش‌هايي نظير دوچرخه سواري و شنا نيز در اين رابطه به شما توصيه مي‌شود. البته از طناب زني هم نبايد غافل شويد، چرا که جزو ورزش‌هاي رايج نه تنها براي آماده سازي مبارزات موي تاي، بلکه ساير رشته‌هاي رزمي به شمار مي‌رود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3639/مناسب‌ترين-زمان-«چربي‌سوزي»-را-بشناسيد
بستن   چاپ