آریا جوان
چرا سحر خيزي سخت است و از آن تنفر داريم؟
چهارشنبه 12 آبان 1395 - 2:10:04 PM
الماتو

گفته شده است که به طور ميانگين 8 ساعت خواب براي انسان لازم است.درست است که اين مقدار خواب براي خيلي ها کافي است اما چرا باز هم صرفنظر از اين که چه ساعتي به رختخواب رفته ايم با صبح بيدار شدن مشکل داريم؟ علت اين اتفاق چيست؟ البته آدم ها متفاوت هستند. برخي سحرخيز هستند، برخي جغد شب هستند و برخي هم ميان اين دو. عليرغم تمام اين تفاوت ها انسان هايي وجود دارند که سحرخيزي را دوست دارند.

خوشبختانه تعدادي از کارشناسان خواب اين مسئله را براي ما توضيح داده اند و ما هم مي خواهيم اين کشفيات را با شما نيز در ميان بگذاريم.

محققين دانشگاه آکسفورد دريافته اند که برنامه هاي کاري بسياري از مردم در ريتم طبيعي سيرکاردين اختلال ايجاد مي کند. اين مسئله مشکلات سلامتي زيادي ايجاد مي کند: مشکلات جسمي و ذهني، نگراني، افزايش وزن، فشار خون بالا.

همانطور که اين تحقيق به نتيجه رسيده است، شروع ساعت کاري مي تواند براي سلامتي مشکل ساز باشد.کودکان بين سن 8 تا 10 نبايد زودتر از 8:30 به مدرسه بروند. در حالي که سنين 16 تا 18 سال بايد از ساعت 10 يا ديرتر شروع کنند.

همانطور که محققان گفته اند انسان هاي سنين 18 تا 55 بايد ساعت کاري شان از ساعت 10 شروع شود. جوانان بين 14 تا 24 سال بيشترين آمار محروميت از خواب را دارند. آن ها هر شب 2 ساعت از خواب خود را از دست مي دهند. در افراد 24 تا 30 سال اين مقدار از دست رفتن خواب 1 ساعت و نيم مي باشد. بنابراين اين مقدار کسر خواب ها در روز به روز بعد منتقل مي شود و تا زماني که آن را جبران نکنيم همچنان تاثيرات خود را به همراه دارد.

البته محققان ادعا کرده اند که وقت گذراني ها با کامپيوتر، لپ تاپ و گوشي نيز در کيفيت خواب تاثيرات منفي زيادي دارد. پس هميشه 1 ساعت قبل از خواب آن ها را خاموش کنيد تا خواب آرام و بي نقصي را تجربه کنيد.

پس اين مسئله را جدي بگيريد و در تغيير ساعات کاري خود اقدام کنيد. ما هرگز نمي توانيم مادر طبيعت را گول بزنيم.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3642/چرا-سحر-خيزي-سخت-است-و-از-آن-تنفر-داريم؟
بستن   چاپ