آریا جوان
سريع ترين راه براي خلاص شدن از بوي سير!
چهارشنبه 12 آبان 1395 - 3:16:20 PM
فراديد
دانشمندان از دانشگاه اوهايو گفته اند: آن ها يک راه حل دارند: طبق يک مطالعه ي جديد سيب خام يا کاهو مي تواند بوي زننده ي سير را به سرعت از بين ببرد.
 
دکترسلام نوشت: دانشمندان از دانشگاه اوهايو گفته اند: آن ها يک راه حل دارند: طبق يک مطالعه ي جديد سيب خام يا کاهو مي تواند بوي زننده ي سير را به سرعت از بين ببرد.
 
هيچ چيزي مثل بوي سير دهان شما را بدبو نمي کند. مهم نيست که چقدر سعي مي کنيد آن را از بين ببريد، اين رايحه در تمام طول روز با شما خواهد بود. اما دانشمندان از دانشگاه اوهايو گفته اند: آن ها يک راه حل دارند: طبق يک مطالعه ي جديد سيب خام يا کاهو مي تواند بوي زننده ي سير را به سرعت از بين ببرد.
 
در اين مطالعه افراد حبه هاي سير را به مدت 25 ثانيه جويدند و سپس فوراً آب، سيب، کاهو، نعنا و يا چاي سبز نوشيدند. سيب و کاهو موثرترين موادي بودند که بوي سير را در کمتر از 30 دقيقه کاهش دادند.
 
سير حاوي ترکيباتي به نام آليسين است که با جويدن آن اين ماده شکسته مي شود و يک بوي خاص ايجاد مي کند. حتي اگر دهان خود را بپوشانيد ترکيبات سير با حرکت در روده و همراه جريان خون خود را به اطراف ريه مي چسبانند و تا يک روز حال نفس شما را خراب مي کنند.
 
طبق غريزه اولين کاري که مي کنيد مسواک زدن است. در حالي که شما فقط تکه هاي باقي مانده را از دندان هايتان پاک مي کنيد و کاري در مورد خاموش کردن بوي ترکيبات سير در ريه خود نمي توانيد انجام دهيد. اما اگر کاهو يا سيب همراه آن (يا بلافاصله بعد از آن) بخوريد، ترکيبات سير با اين مواد خنثي مي شوند. فقط خيلي صبر کنيد چون قبل از اين که سير خود را به روده و يا جريان خون برساند اين فرايند بايد در چند دقيقه با سيب يا کاهو انجام شود. اين بهترين کاري است که شما مي توانيد در مورد بوي سير انجام دهيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3643/سريع-ترين-راه-براي-خلاص-شدن-از-بوي-سير!
بستن   چاپ