آریا جوان
مديران جوان کشور توقع دارند وارد حوزه‌ي مديريتي کلان و ملي شوند
يکشنبه 23 آبان 1395 - 1:53:47 PM
ايسنا

اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور صبح امروز (يک شنبه) در مراسم تکريم و معارفه رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري با بيان اين که امروز در رابطه با مديريت کشور با واقعيت‌هاي مهمي روبرو هستيم که بايد به طور خلاقانه و منعطف با آنها روبرو شويم اظهار کرد: چشم انداز مديريت اجرايي و دولتي نسبت به گذشته با تغييرات چشم گيري مواجه شده است و در همين راستا ديگر صرفا نمي‌توان بر تجربيات مديران گذشته اکتفا کرد بلکه نيازمند مديراني با درک و دانش و اراده اي محکم و انگيزه‌اي جدي در صحنه‌هاي مديريتي کشور هستيم.

وي حضور زنان و فرصتهاي حضور زنان در جامعه را يکي ديگر از واقعيات امروز عرصه مديريت کشور برشمرد و گفت: ارتقاء سطح مديريت زنان در مديريت کشور واقعيتي جدي و انتظاري به جا و طبيعي است و جامعه ايران بايد بپذيرد که در جاهايي که زنان مديريت را قبول کرده‌اند موفقيت‌هاي خوبي حاصل شده است.

وي  تاکيد کرد: بايد واقعيت حضور و توانايي زنان در عرصه‌ي مديريتي کشور را پذيرفت و شرايط را براي حضور بيشتر آنها از عرصه‌ي مديريتي که هم مفيد و هم لازم است فراهم کرد.

معاون اول رئيس جمهور حضور جوانان در عرصه‌هاي مديريت مياني و پاييني کشور را يکي ديگر از واقعيت‌هاي عرصه‌ي مديريت روز کشور دانست و گفت: اين که جامعه جوان و مديران سطوح پايين انتظار حضور در سطوح بالاي مديريتي بر اساس عملکرد و توانايي و دانش خود را دارند. يکي از مشکلاتي که ما امروز با آن مواجه هستيم اين است که هنگامي که مسئوليت نهاد يا وزارت‌خانه‌اي خالي مي‌شود همه ذهن‌ها براي جايگزيني اين مسئوليت به سمت افرادي محدود و وزرا و معاونان سابق مي‌شود اين در حالي است که مديران جوان کشور توقع دارند وارد حوزه‌ي مديريتي کلان و ملي شوند.

جهانگيري با اشاره به انتصاب زهرا احمدي‌پور به عنوان رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از سوي رئيس جمهور خاطر نشان کرد: حضور دکتر احمدي‌پور در اين سازمان بر اساس سه واقعيت و معيار روز مديريتي کشور بوده است؛ چرا که ايشان هم  زن هستند و انگيزه کاشت و دانشي مناسب در زمينه‌ي مديريتي دارند و هم اين که ايشان  از مديران سطوح مياني کشور بوده‌اند.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تاکيد بر اين که سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سازماني سه ضلعي است تاکيد کرد: مباحث مربوط به اين سازمان درهر دو بخش ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گرشدگري بايد مانند يک مثلث متساوي‌الاضلاع مورد توجه قرار بگيرد.

 

معاون اول رئيس جمهور با تاکيد بر اهميت هر دو بخش اين سازمان خاطر نشان کرد:‌ هيچ گاه نمي‌توان در شرايط جديد، سرمايه‌ي گردشگري و سهم آن در اشتغال و فعاليت را ناديده گرفت. همچنين با توجه به فرهنگ و تمدن غني و عظيم ايراني هيچگاه نمي‌توان از اهميت نبخش ميراث فرهنگي چشم پوشي کرد يا اين که در ساختار صنعتي و فرهنگي کشور نسبت به صنايع دستي بي توجه بود.

 

وي اظهار کرد:‌ اين سازمان با  وجود همه مشکلاتي که در گذشته با آن مواجه بوده است،  امروز توانسته در هر سه بخش توفيقاتي بزرگ کسب کند.

جهانگيري با اشاره به تشکيل سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري  در دولت اصلاحات خاطر نشان کرد:‌ هنگامي که مجلس بر دولت آقاي خاتمي اين سازمان را تشکيل داد، مهمترين اقدامي که صورت گرفت اين بود که سه بخش از سه دستگاه مختلف جدا شدند و ذيل يک سازمان قرار گرفتند و اين سازمان نيز براي پيشبرد اهداف به طور جدي‌تر به نهاد رياست جمهوري و شخص رئيس جمهور منتقل شد.

وي با بيان اينکه در ايران در زمينه ادغام سازمان‌ها و نهادهاي مختلف دو تجربه متفاوت وجود دارد اظهار کرد:‌ در اين زمينه يکي از تجربيات موجود ادغام دو سازمان در يک نهاد  آن هم بدون هر گونه ارتباط با يکديگر است. در اين موارد مشاهده مي‌کنيم که در گذشته گاهي اوقات پس از ادغام دو سازمان هر کدام کار خود را انجام مي‌دادند و هيچ کدام تاثير و ارتباطي با يکديگر نداشتند و به نوعي با يکديگر چسبيده شده بودند. اما تجربه مهم ادغام ها زماني بوده که پس از ادغام تاثيرات بخش‌هاي مختلف بر يکديگر افزايش يافت و اين بخش‌ها با تاثير پذيري از يکديگر و سرعت پيشرفت اين بخش‌ها با تاثير پذيري از اين بخش‌ها بالا رفته است. در همين راستا اميدوار هستيم که در سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري نيز اين اتفاق‌ها صورت بگيرد.

جهانگيري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تاکيد بر اين که ايران در هر سه بخش ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گرشدگري داراي ظرفيت‌هاي بسيار بزرگ است گفت: يکي از مهمترين پيامهاي ستاد مقاومتي اين است که با شناسايي ظرفيت‌هاي دروني از آنها در جهت پيشرفت و رشد کشور استفاده کنيد.

جهانگيري در اين مراسم با تقدير از  اقدامات انجام شده در سازمان ميراث فرهنگي و صنايع و گردشگري در دوران حضور سلطاني‌فر اظهار کرد:‌ آقاي سلطاني‌فر زحمات بسيار ارزشمند و ارزنده‌اي را در اين سازمان انجام داده و کارهاي ماندگاري به جاي گذاشتند و براي من بسيار خوشحال کننده استکه در اين سه ساله توفيقات بسياري براي کشور شده است. اميدوارم که ايشان در ماموريت جديد خو د در وزارت ورزش بتواند کارهاي بزرگ و ارزشمندي انجام دد.

معاون اول رئيس جمهور همچنين از احمد پور به دليل پذيرش مسئوليت و شروع فعاليت در سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري تقدير کرد و از همه‌ي کارکنان مديران و متخصصان اين سازمان  در سراسر کشور خواست تا با همکاري  با آن که با پذيرش مسئوليت و همکاري؛ احمدي‌پور را در جهت مديريت بهتر اين سازمان همراهي کند.

وي در پايان تاکيد بر اين که بايد در دولت شرايطي فراهم کنيم که زير ساختهاي توسعه‌اي در زمينه هاي مختلف ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري فراهم شود و بخش خصوصي  و سرمايه گذار خارجي احساس کند که مي‌تواند ورود کند، خاطر نشان کرد:‌ دولت اين آمادگي  را دارد تا از برنامه‌هايي که در اين سازمان تدوين مي‌شود حمايت جدي انجام دهد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3660/مديران-جوان-کشور-توقع-دارند-وارد-حوزه‌ي-مديريتي-کلان-و-ملي-شوند
بستن   چاپ