آریا جوان
با حضور احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان و گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران
رودخانه "کن" تهران با عنوان "ورزش و جوانان همیار محیط زیست" پاکسازی شد
شنبه 2 تير 1397 - 10:51:16
جوانان نیوز - با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و.زارت ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان، ورزشکاران، شهروندان و علاقمندان به طبیعت، حاشیه رودخانه کن از زباله پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران، مراسم روز جمعه با عنوان "ورزش و جوانان همیار محیط زیست" به مناسبت هفته محیط زیست و با حضور عبدالحمید احمدی سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و.زارت ورزش و جوانان، گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، معاونین، روسای حوزه ها و چهره های ورزشی و پیشکسوتان ورزش همچون منصور برزگر، مهدی مهدوی کیا ، ادموند بزیک و جمعی از قهرمانان کاراته کشور برگزار و مقادیر زیادی زباله از چهره طبیعت جمع آوری شد .
معاون مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه این برنامه پاکسازی با محوریت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و با حضور حدود هزار نفر از اقشار مختلف جامعه بویژه ورزشکاران ملی برگزار شد، افزود: ورزش یک مدرسه برای تمرین زندگی است و می تواند سبک زندگی پرنشاط و سالم را در جامعه اشاعه دهد .
محمدحسین بازگیر با بیان اینکه از ظرفیت ورزشکارانی که چهره های شاخص و شناخته شده هستند باید برای گسیل جامعه به سمت توسعه پایدار و حفظ محیط زیست بهره برد، افزود: با توجه به وجود صخرها و شیب های تند و محیط خشن این منطقه به لحاظ توپوگرافی، همه مردم با نشاط و انگیزه در حال جمع آوری زباله و پاکسازی محیط از زباله ها هستند و این چیزی است که ما به آن نیاز داریم .
وی ادامه داد: همین روحیه نشاط و انگیزه مردم موضوعی است که ما را به سرمنزل مقصود یعنی توسعه پایدار و حفظ محیط زیست می رساند .
بازگیر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه گردشگرانی که به حاشیه این رودخانه می آیند دو دسته اند، گفت: دسته اول گردشگرانی هستند که محیط زیست را درک کرده و همراه آن هستند ونه تنها آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند بلکه آن را از آلودگی ها پاک می کنند و دسته دوم متاسفانه ملاحظات زیست محیطی را در گردشگری رعایت نکرده و به محیط زیست آسیب می رسانند .
وی تصریح کرد: همه ما در مقابل خداوند،خودمان، دیگران، محیط زیست و طبیعت مسئولیم و باید به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنیم و تلاش کنیم این موضوع در جامعه احیاء شود .
بازگیر با اشاره به اینکه شعار امسال روز محیط زیست در دنیا شکست آلودگی های پلاستیک عنوان شد، گفت: آلودگی پلاستیک تمام دنیا از خشکی و اقیانوس ها را در بر گرفته و برگزاری این گونه برنامه ها و دیگر مناسبت های زیست محیطی برای یادآوری مسئولیت های ما نسبت به طبیعت و محیط زیست است و امیدوارم که همه ما این موضوعات را دنبال و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم .
گفتنی است رودخانه کن از ارتفاعات امام زاده داوود سرچشمه گرفته و به طول 22 کیلومتر تا رودخانه شور ادامه پیدا می کند و با توجه به اینکه پرآب ترین رودخانه تهران است، یکی از اصلی ترین مولفه های زیست محیطی شهر تهران محسوب می شود .

http://www.javanannews.ir/fa/News/36707/رودخانه-"کن"-تهران-با-عنوان-"ورزش-و-جوانان-همیار-محیط-زیست"--پاکسازی-شد
بستن   چاپ