آریا جوان
راه اندازی سامانه گزارش تخلف حوزه های امتحانی کنکور 97
يکشنبه 3 تير 1397 - 10:48:00
جوانان نیوز -

سامانه دریافت گزارش های تخلف در حوزه های برگزاری آزمون سراسری 97 در سایت سازمان سنجش راه اندازی شد.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار مهر، کنکور سراسری 97 به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه 97 برگزار می شود.
کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای سوم تا ششم تیرماه 97 بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود و داوطلبان می توانند با ورود به سایت و درج اطلاعات پرونده و شناسنامه ای خود، از کارت خود پرینت تهیه کنند.
سازمان سنجش همچنین سامانه دریافت گزارش های تخلف در حوزه های برگزاری آزمون سراسری 97 را راه اندازی کرده است.
داوطلبان می توانند با درج نام خانوادگی، نام، شماره پرونده، تلفن ثابت، تلفن همراه و نشانی پست الکترونیک تخلف مورد نظر را در هر یک از گروه های آزمایشی پنجگانه شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در نوبت های صبح پنجشنبه 7 تیر 97، بعد از ظهر پنجشنبه 7 تیر 97، صبح جمعه 8 تیر 97 و بعد از ظهر جمعه 8 تیر 97 درج کنند.
داوطلب تخلف احتمالی را می تواند در سامانه به تفکیک استان ها و نوع حوزه « آموزش و پرورش »، «دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی »، «دانشگاه آزاد اسلامی» مشخص کند.
تخلف احتمالی شامل جایگزینی داوطلب، تبانی با عوامل آزمون، دستکاری پاسخنامه، عکسبرداری از سئوالات و ارسال از طریق شبکه های اجتماعی، سوء استفاده از حضور بستگان درجه یک به عنوان عامل اجرایی، تخلف نگریستن از پاسخنامه داوطلبان مجاور، مبادله اطلاعات با سایر داوطلبان، استفاده از یادداشت تقلب، استفاده از تجهیزات الکترونیکی و ارتباطی نظیر ساعت مچی هوشمند، موبایل، دستبندهای الکترونیکی، هندزفری و نظایر آن، باز بودن بسته سئوال قبل از تحویل به داوطلب، سایر موارد است.
داوطلب می تواند شرح تخلف رخ داده را در این سامانه درج کند.
منبع

http://www.javanannews.ir/fa/News/36753/راه-اندازی-سامانه-گزارش-تخلف-حوزه-های-امتحانی-کنکور-97
بستن   چاپ