آریا جوان
چرا بعد از غذا خوردن خواب‌آلوده مي‌شويم؟
يکشنبه 7 آذر 1395 - 2:44:32 PM
ايسنا

کارشناسان آمريکايي به بررسي علت احساس خواب‌آلودگيِ شديد پس از خوردن غذا پرداخته و اکنون به دلايل اين احساس دست يافته‌اند.

در اين بررسي الگوي غذا خوردن و خواب پشه‌هاي ميوه مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد شدت خواب‌آلودگي بستگي به ميزان مصرف مواد غذايي دارد.

متخصصان دريافتند پشه‌هاي ميوه 20 تا 40 دقيقه به خواب مي‌روند و در حالي که حجم غذاي مصرفيِ آنها بيشتر شود، مدت زمان طولاني‌تري مي‌خوابند.

در عين حال يک يافته مهم در اين مطالعه بررسي تاثير نوع ماده غذايي است. در واقع ترکيب غذايي تاثير متفاوتي بر ميزان خواب دارد. به طور مثال مواد قندي هيچ تاثيري بر ميزان خواب پس از وعده غذايي ندارد در حالي که پروتئين‌ها و نمک موجود در وعده‌هاي غذايي تاثير قابل توجهي بر احساس خواب‌آلودگي دارد.

"ويليام جاپکي" از محققان اين مطالعه گفت: خوراکي‌هاي مختلف نقش متفاوتي در فيزيولوژي پستانداران دارند اما تحقيقات کافي در مورد تاثيرات آني خوردن مواد غذايي بر خواب انجام نشده است.

به گزارش ساينس ورلد ريپورت، لازم است تحقيقات بيشتري براي مشخص شدن تاثيرات انواع مختلف مواد غذايي بر انسان و ضرورت خواب پس از صرف وعده غذايي انجام شود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3696/چرا-بعد-از-غذا-خوردن-خواب‌آلوده-مي‌شويم؟
بستن   چاپ