آریا جوان
با انگيزه شويد و با انگيزه بمانيد
سه شنبه 9 آذر 1395 - 2:58:18 PM
بيتوته

بهترين انگيزه اين است که به خود انگيزه دهيم. چگونه مي توان با انگيزه و با روحيه بود؟ چگونه مي‌توان اشتياق خود را حفظ کرد و هيجان خود را بالا برد؟

 با اين روش ها مي توان به تقويت انگيزه بر پايه اصولي متداول دست يافت:

  1. در تصميم خود جدي باشيد

تصميم بگيريد که تمام مسير را تا نوک قله پيش برويد. اگربراي شروع قدمي برداشته ايد و تا اين زمان، تصميمي از ذهن شما گذشته است، حال ذهن خود را براي پيمودن کل مسير تا نوک قله آماده کنيد، پس از آن است که ذهن شما به پرواز درخواهد آمد.

زندگي شما مانند سايه‌اي است که از گوشه تاريک يک تپه سر بر مي‌آورد تا لحظه‌اي که تصميم بگيريد «مي‌خواهم در کاري که مي‌کنم بهترين باشم.» و ناگهان به سوي خورشيد بالا مي رويد، و زندگي شما تا ابد متفاوت و فوق العاده مي‌شود. پس مصمم باشيد و ديگر با بي خيالي روزگار نگذرانيد.

 2. محدوديت ها را بشناسيد

محدوديت هايي را که مانع پيشرفت شما مي شود، بشناسيد. دريابيد براي اين که در کارتان بهتر شويد چه گام‌هايي بايد برداريد و چگونه؟ از ديگران هم بپرسيد. دريابيد چگونه مي‌توانيد در گام‌هايتان جديت و پشتکار داشته باشيد. هر گامي که با جديت برداشته شود موفقيت امروز شما را تأمين مي‌کند.

  3. با افراد مناسب ارتباط داشته باشيد

چه کساني افرادي مناسب هستند؟ برنده ها يا مثبت انديش ها؟ با افرادي همنشين باشيد که براي خود هدف و برنامه ريزي دارند. با افرادي که از روحيه اي قوي برخوردارند. با عقاب ها همراه باشيد. به گفته زيگ زيگلار، «اگر مي‌خواهي با عقاب‌ها پرواز کني، با بوقلمون‌ها نگرد.» و با افراد منفي نگر و کساني که افکار مسموم دارند و دائم ناله و شکايت مي‌کنند ارتباط‌مان را کم کنيم.

  4. از خودتان مراقبت کنيد

خيلي خوب از خودتان مراقبت کنيد. به اين معني که مراقب رژيم غذايي خود باشيد و ورزش کنيد. همه مي‌دانند که بايد غذاي بهتري بخورند، مرتب ورزش کنند و خوب بخوابند. اگر مي‌خواهيد در هفته پنج روز به سختي کار کنيد، شب ها زود بخوابيد.

  5. خود را بهترين بدانيد

مجسم کنيد در هر کاري که انجام مي‌دهيد، هميشه بهترين هستيد. به ياد داشته باشيد تمام پيشرفت‌هاي زندگي شما با تصويري که از پيشرفت خود در ذهن داريد، شروع مي‌شود.

  6. با خود به خوبي سخن بگوييد

گفت و گوي دروني خود را کنترل و تمرين کنيد که با خود مثبت سخن بگوييد. چگونه مي‌توان چنين کاري انجام داد؟ بگوييد، « من بهترين ام.» همين جمله را بگوييد. بگوييد، « من خودم را دوست دارم،» « مي توانم اين کار را انجام دهم،»، « عاشق کارم هستم.» اگر اين جملات را به خود بگوييد در حالي که به آن ها اعتقادي نداريد، اين کار گفتن حقيقتي است که هنوز اتفاق نيفتاده است. مهم نيست از کجا مي‌آيي،- مهم اين است که به کجا مي‌روي و مقصدت کجاست.

 با خود آن طور سخن بگوييد که مي‌خواهيد باشيد، نه آن طور که بر حسب اتفاق هم اکنون هستيد. به ياد داشته باشيد ممکن است موقعيت فعلي شما در حد زيادي بر اثر يک اتفاق به وجود آمده باشد، ولي موقعيتي که مي‌خواهيد در آينده به آن برسيد چيزي است که هم اکنون طراحي مي‌کنيد و تصميم مي‌گيريد که باشيد.

  7. فعال باشيد

به سرعت حرکت کنيد. احساس نياز و ضرورت انجام يک کار در شما حسي است که بايد تقويت کنيد. اين حس، شما را از هر کس ديگري متمايز مي‌کند. تعصب داشته باشيد و آن را تقويت کنيد. هر گاه ايده خوبي به ذهن تان رسيد، آن را عملي کنيد. هر چه سريع تر حرکت کنيد، سريع تر به هدف مي‌رسيد. هر چه بهتر به هدف برسيد، بيشتر خود را دوست خواهيد داشت و هر چه بيشتر خود را دوست بداريد، عزت نفس شما بالاتر مي رود و هر چه عزت نفس شما بيشتر باشد، نظم فردي شما بيشتر مي‌شود و هر چه بيشتر در کارتان پيگيري و مداومت داشته باشيد، در نهايت غير قابل توقف مي شويد و به مسير خود به سوي موفقيت ادامه مي دهيد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3706/با-انگيزه-شويد-و-با-انگيزه-بمانيد
بستن   چاپ