آریا جوان
راهکارهاي رفع بوي بد دهان/توصيه به مسواک و دهان شويه
دوشنبه 15 آذر 1395 - 3:26:07 PM
مهر

دکتر محمدرضا خامي با بيان اينکه حداقل روزي دو بار با استفاده از خمير دندان حاوي فلورايد افراد مسواک بزنند، افزود: يکبار قبل از خواب به افراد توصيه مي شود مسواک بزنند؛ چون ترشح بزاق در طول شب و خواب کم مي شود و هنگام صبح که بعد از صبحانه باشد، بهتر است.

وي ادامه داد: البته اگر فرد در طول روز قادر به مسواک زدن نيست. بهتر است از خوردن ميان وعده هاي غير ضروري که از مواد قندي تهيه شده اند پرهيز کند يا اگر از اين دست خوراکي ها استفاده مي کند دهان و دندان خود را با آب شست و شو دهد.

اين متخصص بهداشت و سلامت دهان در مورد استفاده از دهان شويه ها، گفت: دهان شويه ها انواع مختلفي دارد که براي مشکلات لثه يا پوسيدگي دندان استفاده مي شود که هر کدام در جاي خود و با تجويز دندانپزشک مناسب است.

وي افزود: هر پروتزي که داخل دهان گذاشته مي شود، ملاحظات و رعايت هاي خاص خودش را دارد مثلا فردي که روکش يا بريج گذاشته بايد به توصيه هاي دندانپزشک خود عمل کند يا کسي که ايمپلنت دارد بايد ملاحظات مربوط را که توسط دندانپزشک گفته شده، اجرا کند.

اين متخصص بهداشت و سلامت دهان در خصوص استفاده از آب نمک رقيق يا غذاهاي خاص براي رفع بوي بد دهان، گفت: آب نمک رقيق مي تواند موثر باشد. دهان شويه هاي خاصي توسط متخصص طب سنتي ارائه مي شود که آن هم مفيد است.

وي افزود: برخي مصرف کرفس، هويج، سيب و جعفري را براي رفع بوي بد دهان توصيه مي کنند که همه اينها مفيد است.

خامي با بيان اينکه آب نمک يا دهان شويه را با نظر پزشک خودتان مصرف کنيد، اظهارداشت: آب نمک يا نمک حالت ضد عفوني دارد که در جاي خودش مفيد است. دهان شويه نيز براي مشکلات خاصي توسط دندانپزشک توصيه مي شود که آن هم جاي خودش را دارد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3720/راهکارهاي-رفع-بوي-بد-دهان-توصيه-به-مسواک-و-دهان-شويه
بستن   چاپ