آریا جوان
10 باور عمومي درمورد ازدواج که نبايد باورشان کنيد
سه شنبه 16 آذر 1395 - 2:49:11 PM
بيتوته

براساس گزارشي از مرکز تحقيقاتي پيو (Pew)، اين روزها تعداد افرادي که ازدواج نکرده‌اند و نمي‌خواهند ازدواج کنند، روز به روز بيشتر مي‌شود که دلايل آن مشخص نيست.

 اهداف شغلي، موقعيت‌هاي مالي و انتخاب‌هاي عمومي شيوه زندگي و همچنين پيام‌هايي که از طرف دوستان، خانواده و رسانه‌ها دريافت مي‌شود، بر نگرش افراد درمورد ازدواج اثر مي‌گذارد. در زير به 10 باور عمومي درمورد ازدواج اشاره مي‌کنيم که ممکن است باعث گمراهي‌تان شوند.

 بايد همسر ايده آل را پيدا کنيد 

آيا واقعاً بايد به دنبال فردي کامل و ايده آل براي زندگي مشترک باشيد؟ به عقيده متخصصان، براي داشتن يک ازدواج شاد و خوشبخت پيدا کردن فرد ايده آل يک ضرورت نيست و درواقع حتي مي‌تواند موجب بروز اضطراب بين دو طرف شود که انتظار دارند طرفشان از يک استاندارد دست‌نيافتني برخوردار باشد. هيچ انساني کامل نيست و وقتي ما همسرمان را با اين ايده آل‌ها قياس مي‌کنيم، مطمئناً نااميد خواهيم شد. آنوقت به اشتباه تصور خواهيم کرد که فرد اشتباهي را براي ازدواج انتخاب کرده‌ايم و به راحتي رابطه‌مان را تمام مي‌کنيم.

 دعوا کردن ازدواج را نابود مي‌کند 

بعضي‌ها عقيده دارند که دعوا کردن و مشاجره داشتن يعني خاتمه يک رابطه. ولي متخصصين مي‌گويند مشاجرات لفظي رابطه دو زوج‌ها را قوي‌تر مي‌کند.

 اينکه از حل اختلافات فرار کنيد موجب بروز مشکل مي‌شود ولي مشاجره کردن و رسيدن به يک راه‌حل براي يک مشکل يا مصالحه باعث مي‌شود دو طرف به هماهنگي بيشتري برسند و صميميت بيشتري بين آنها به وجود بيايد. اينکه چطور با اختلافاتتان برخورد کنيد سلامت رابطه شما را تعيين مي‌کند.

 در ميان گذاشتن افکار، احساسات و تجربيات براي خيلي از زوج‌ها بسيار مثبت است. ولي لزومي به گفتن همه جزييات نيست و کمکي هم به صميميت بيشتر شما نمي‌کند.

 در مجله Deseret News National به مسئله تاثيرات ويرانگر فيسبوک بر ازدواج‌ها پرداخته شده بود. يکي از راه‌هايي که فيسبوک مي‌تواند براي ازدواج‌ها ويرانگر باشد، تمرکز بيش از اندازه بر زندگي‌ها و نظرات فيسبوکي ديگران است تا خود. بعضي‌ها به اين «تاثير اينستاگرامي» مي‌گويند ولي ايده پشت آن بسيار ساده است: يعني شما بيشتر از اينکه به کارهايي که همسرتان درست مقابل شما انجام مي‌دهد توجه کنيد، به مطالبي که دوستان، خانواده و آشنايان در فيسبوک و ايسنتاگرام به اشتراک مي‌گذارند توجه مي‌کنيد.

 مراقب خانواده همسر باشيد 

وقتي واقعاً به آن فکر کنيد، خانواده همسر آنقدرها هم ترسناک نيستند. درواقع وقتي مي‌خواهيد ازدواج کنيد، ديگر بايد فهميده باشيد که خانواده همسرتان چه کساني هستند و چه رفتاري دارند. البته راه‌هاي براي به دست آوردن شناخت بيشتر نسبت به خانواده همسر وجود دارد، مثل بيرون رفتن يا مسافرت کردن با آنها و شرکت دادن آنها در فعاليت‌هايي که به همراه همسر آينده‌تان انجام مي‌دهيد. اينکار باعث مي‌شود احساس به مراتب بهتري هم نسبت به شما پيدا کنند.

 بايد سخت کار و تلاش کنيد 

معمولاً گفته مي‌شود که زوج‌ها براي نگه داشتن يک ازدواج مجبورند سخت تلاش کنند. ولي براساس گفته متخصصان، روش مديريت شما براي ازدواجتان و حفظ آن تاثير بيشتري دارد تا تلاش براي عملي کردن آن. وقتي دو نفر براي ازدواج آماده شدند، نبايد فقط به دنبال اين باشند که ازدواجشان بد از آب درنيايد بلکه بايد به دنبال رشد آن باشند.

 

شرايط ازدواج

بايد همسر ايده آل را پيدا کنيد

 ازدواج با دوستي خيلي فرق دارد

درست است، ازدواج با دوستي فرق دارد ولي از اين نظر که قصد شما ديگر تحت‌تاثير قرار دادن طرف‌مقابلتان نيست بلکه ماندن با اوست. ولي راه‌هايي وجود دارد که مطمئن شويد ازدواجتان هنوز مثل دوستي است و اين مي‌تواند تاثير مثبت قابل‌توجهي بر ازدواجتان داشته باشد. با اين روش‌ها که در مقالات مختلفي به آن پرداخته شده است، مي‌توانيد کاري کنيد که درست مانند دوران دوستي، همچنان از همديگر شناخت پيدا کنيد و طرفتان را همچنان عاشق خودتان نگه داريد.

 مديريت مالي مي‌تواند باعث نابودي ازدواج شود 

آيا يک طرف قدرت مديريت مالي بيشتري دارد؟ يا هر دو شما نمي‌دانيد که چطور بايد پولتان را مديريت کنيد؟ حرف زدن درمورد مسائل مالي به ازدواجتان کمک مي‌کند.

 وقت يک زوج تصميم مي‌گيرند درمورد مشکلات مالي‌شان با هم حرف بزنند و تلاش کنند براي آنها راه‌حل پيدا کنند، باعث مي‌شود هم درمورد خودشان و هم طرف‌مقابلشان بيشتر بفهمند. همچنين به آنها کمک مي‌کند از بعضي بحث‌هاي ويرانگر جلوگيري کنند.

 با حرف زدن و صادق بودن با همديگر درمورد مسائل مالي، مي‌توانيد به راحتي از مشکلات و دشواري‌هايتان عبور کنيد و راهکارهايي مثبت براي آنها پيدا کنيد.

 يک زن خوب يک خانه خوب را مهيا ميکند 

بله يک زن خوب مي‌تواند زندگي را نگه دارد ولي اين همه‌ي ماجرا نيست. وال‌استريت چاپ کرده است که مرداني که در در کارهاي خانه کمک مي‌کنند فرزندان دخترشان را تشويق مي‌کنند که اهداف شغلي بالاتري داشته باشند. وقتي پدر خانواده ظرف‌ها يا لباس‌ها را مي‌شويد، دخترانشان الهام مي‌گيرند که شغل‌هاي مردانه هم انتخاب کنند زيرا برابري جنسيتي را جلو چشمانشان مي‌بينند.

 مردها با کمک کردن در کارهاي خانه به دخترانشان نشان مي‌دهند که مي‌توانند از شوهران آينده‌شان انتظار همکاري در کارهاي خانه داشته باشند و آنها هم وقت کافي براي کار کردن در بيرون از خانه خواهند داشت.

 تفاوت زياد بين دو طرف ازدواج را نابود مي‌کند 

تابحال نگران اين بوده‌ايد که خيلي با همسرتان فرق داشته باشيد؟ هر زمان به اين فکر کرديد، يادتان باشد که افراد با خصوصيات مخالف همديگر را جذب مي‌کنند.

 از اين گذشته، زوج‌هاي زيادي هستند که باوجود تفاوت‌هاي فاحش مثلاً درزمينه اعتقادات سياسي يا مذهبي، زندگي خوبي را کنار هم دارند. تفاوت در اعتقادات سياسي حتي مي‌تواند موجب تقويت يک ازدواج شود مخصوصاً چون به هر دو طرف اين امکان را مي‌دهد تا از جنبه‌هاي مختلف به يک موضوع نگاه کنند. و درمورد اعتقادات مذهبي هم تحقيقات نشان داده است که بسياري زوج‌هاي با اعتقادات مذهبي متفاوت به خوبي با هم کنار مي‌آيند.

 ازدواج شما را به کلي تغيير خواهد داد 

بعضي‌ها ممکن است نگران باشند که ازدواج باعث تغيير آنها شود. ولي اين الزاماً درست نيست. زوج‌ها بايد درک کنند که کسي که مي‌خواهند با او ازدواج کنند ممکن است خصوصياتي داشته باشد که مورد پسند آنها نباشد ولي اين حس کاملاً دوطرفه است. چيزي که باعث منحصربه‌فرد بودن يک فرد مي‌شود باعث خاص بودن او هم مي‌شود و تغييرات و اصلاحات مي‌توانند کاملاً تدريجي و آرام‌آرام صورت گيرند.

 به مروز زمان شما خودتان را با عادت‌هاي همديگر تطبيق خواهيد داد و مي‌توانيد درمورد خصوصياتي از همديگر که نياز به تغيير دارد با هم صحبت کنيد.

 


http://www.javanannews.ir/fa/News/3723/10-باور-عمومي-درمورد-ازدواج-که-نبايد-باورشان-کنيد
بستن   چاپ