آریا جوان
استفاده دشمن از فضاي مجازي براي ورود انواع آسيب هاي اجتماعي به کشور
چهارشنبه 17 آذر 1395 - 12:08:50 PM
آريا
حجت الاسلام و المسلمين منتظري  در خصوص مشکلات فضاي مجازي اظهار داشت:دشمن از فضاي مجازي استفاده کرده و انواع آسيب هاي اجتماعي از جمله اهانت به دين، فرهنگ و مسائل اخلاقي را وارد کرده است.
وي افزود:در مسئله فضاي مجازي با توجه به مسئوليت دادستان کل ارتباط تنگاتنگي با پليس فتا وجود دارد و در دادستاني کل معاونتي مستقل براي اين مسئله تشکيل شده است که در کارگروه مشترک با مسئولان ذيربط در اين زمينه بايد اقدامات اساسي تري انجام شود.
وي در خصوص گله مندي از فضاي مجازي تأکيد کرد:استفاده از فضاي مجازي يکي از ضروريات جامعه است اما متأسفانه اين فضا توسط بسياري از جريانات خارج از کشور مسيري براي ضربه به نظام شده است.
حجت الاسلام و المسلمين متنظري تصريح کرد:دشمن از اين فضا استفاده کرده و انواع آسيب هاي اجتماعي از جمله اهانت به دين، فرهنگ و مسائل اخلاقي را وارد کرده است.
وي در در برنامه تيتر امشب شبکه خبر تأکيد کرد:در اين زمينه يک جنگ نرم راه افتاده و ما بايد خود را مجهز کنيم.
دادستان کل کشور در خصوص جرايمي که از طريق سايبر انجام مي شود افزود: اين جرايم ممکن است نفوذ به شبکه بانکي و ورود به حريم خصوصي اشخاص و غيره باشد.
حجت الاسلام و المسلمين منتظري خاطر نشان کرد: در هر هفته بين 13 تا 14 هزار شبکه به علت ارتکاب جرم فيلتر مي شوند.
وي درخصوص علل افزايش جرايم افزود: تهاجم فرهنگي و نبود رد پا در انجام جرم از جمله افزايش جرم در فضاي مجازي است.
دادستان کل کشور تأکيد کرد: مقابله با جرايم رايانه اي به همه دستگاه ها مربوط نمي شود و آنچه که دستگاه هاي ذيربط بايد انجام دهند مشخص است.
وي با اشاره به عدم برخورد جدي با اين شبکه ها گفت: نبود سرورهاي اين شبکه ها در کشور ما يکي از علل ناتواني در مقابله با آنهاست.
حجت الاسلام والمسلمين منتظري در خصوص شبکه ملي اطلاعات گفت: انتظار ما اين است که تمام توان براي برقراري اين شبکه به کار گرفته شود.
وي ادامه داد: امروز مسئله شبکه هاي خارجي و فضايي که در اختيار دشمن است امري اساسي است و بايد در برابر اين تهديد جدي، شبکه ملي اطلاعات ايجاد شود.
دادستان کل کشور گفت: شوراي عالي فضاي مجازي و وزارت ارتباطات و ساير دستگاه ها بايد در زمينه شبکه ملي اطلاعات وارد شوند.
وي در ارزيابي عملکرد دستگاه ها اذعان کرد: وزارت ارتباطات به عنوان دستگاهي که بيشترين مسئولين را برعهده دارد نتوانسته اقدامات جدي در اين زمينه انجام دهد.
حجت الاسلام و المسلمين منتظري با اشاره به معرفي بانک هاي خاطي در جابجايي پول هاي قماربازي در شبکه هاي اجتماعي گفت: نظارت بانک مرکزي در عمليات پولي و بانکي کافي نيست و شوراي پول و اعتبار موظف شد که نظارت خود را بر اين دست عمليات ها افزايش دهد.
وي ادامه داد: بانک مرکزي وظيفه دارد نرم افزارهاي خود را براي نظارت بر اين قضيه افزايش دهد.
دادستان کل کشور در خصوص برخورد با فيش هاي نجومي افزود: بخشي از فيش هاي حقوقي و نامتعارفي که به دست ما رسيد مورد بررسي قرار گرفت البته دولت چيزي براي ما ارسال نکرده است.
وي گفت: فيش ها در بخش بانک، بيمه و چند دستگاه ديگر بود و بخشي از فيش ها مربوط به حقوق هايي بود که در چارچوب مقررات بوده و بخشي از حد متعارف بالاتر بوده است که راهکارهاي آيين نامه اي براي خود درست کرده بودند.
حجت الاسلام والمسلمين منتظري افزود: مواردي هم وجود داشت که جرم محسوب نمي شد.
وي ادامه داد: دادسراي تهران به مسئله ورود پيدا کرده و در حال بررسي پرونده هاست.
دادستان کل کشور در خصوص تخلفات شهرداري تصريح کرد: مواردي به دست آورديم که بخشي خلاف قانون بود و بخشي بر اساس مجوزهاي شوراي شهر انجام شد و بخشي ديگر بر اساس سهل انگاري برخي افراد صورت گرفته است.
وي گفت: دادسراي تهران به اين مسئله ورود پيدا کرده و پرونده در حال رسيدگي است.
حجت الاسلام والمسلمين منتظري ادامه داد: تعدادي از املاک که تحت عنوان هديه به تعاوني هاي مسکن بوده در چارچوب قانون و تعدادي برخلاف قانون بوده که در حال رسيدگي است.
دادستان کل کشور با اشاره به پرونده تخلف برخي از بانک ها در اخذ سود بيش از مصوب بانک مرکزي گفت: يکي از بانک ها در اين زمينه جريمه شد و تقاضاي تجديد نظرش مورد قبول وارد نشد.
وي ادامه داد: بانک مرکزي اقدامات خوبي در اين زمينه انجام داده است اما نظارت بر بانک ها از طرف بانک مرکزي کافي نيست.
حجت الاسلام والمسلمين منتظري در خصوص حکم بابک زنجاني افزود: اين حکم در ديوان عالي کشور قطعي شده اما مهم تر از اعدام، بازگرداندن اموال بيت المال است.
وي گفت: اگر او بتواند در بازگرداندن اموال کمک کند ممکن است در مرحله اي درخواست تخفيف داده شود.
دادستان کل کشور افزود: دادسراي تهران در حال انجام اقداماتي است که بتواند گام هايي در جهت بازگرداند اموال به بيت المال بردارد.
وي در خصوص کوتاهي در حفظ محيط زيست تصريح کرد: بسياري از دستگاه ها مي توانند در اين زمينه نقش آفرين باشند اما اين يک تعامل بين همه دستگاه ها و مردم است.
حجت الاسلام و المسلمين منتظري با اشاره به قانون مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: اين قانون نياز به اصلاح دارد و در اين جهت هيئتي تشکيل شد اما نمايندگان مجلس عجله کردند و ماده واحده اي را به تصويب رساندند که تنها به مسئله اعدام ها توجه شده است.
وي ادامه داد: کل قانون مبارزه با مواد مخدر نياز به اصلاح دارد و ما اين اصلاحات را انجام داده و در حال تکميل آن هستيم.
دادستان کل کشور در پايان در خصوص گمرک و قاچاق کالا گفت: بعد از هشدارهاي جدي مقام معظم رهبري اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شده است.
 بنابر اين گزارش، در ادامه سردار هاديانفر رئيس پليس فتا در ارتباط تلفني در خصوص موضوع تخلفات فضاي مجازي گفت: پليس فتا تاکنون بيش از 67000 پرونده را در اين زمينه رسيدگي کرده که 86 درصد کل جرايم ارسالي است.
وي ادامه داد: امروز بيش از 63 درصد جرايم نسبت به سال گذشته در فضاي مجازي افزايش يافته که 43 درصد آنها در تلگرام است.
سردار هاديانفر در ارائه آمار کلي گفت: 66 درصد جرايم مربوط به تلگرام، 24 درصد مربوط به اينستاگرام و 10 درصد مربوط به واتس آپ است.
رئيس پليس فتا تصريح کرد: بيش از 92 درصد موضوعات رسيدگي، موضوعات غيراخلاقي است که سر منشأ آنها در خارج از کشور است.
وي افزود: تمام استان هاي کشور از سال 92 مجهز به تجهيزات خاص شده اند و در 22 بهمن سال جاري 18 آزمايشگاه استاني با تجهيزات کاملاً بومي راه اندازي مي شود.
سردار هاديانفر با اشاره به قماربازي و شرط بندي در فضاي مجازي گفت: در اين زمينه يک شبکه که تنها 23 ميليارد تومان جابجايي داشت منهدم شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3724/استفاده-دشمن-از-فضاي-مجازي-براي-ورود-انواع-آسيب-هاي-اجتماعي-به-کشور
بستن   چاپ