آریا جوان
مديرعامل بانک ملي: صف وام ازدواج کوتاه مي شود
چهارشنبه 17 آذر 1395 - 12:27:40 PM
آريا
محمدرضاحسين زاده مديرعامل بانک ملي گفت: همه بانک ها وظيفه و تکليف قانوني دارند که تسهيلات ازدواج جوانان را از محل قرض الحسنه در اولويت قرار دهند.
وي گفت: البته همه منابع قرض الحسنه بانک ها فقط شامل تسهيلات ازدواج نمي شود و تکاليف ديگري نيز نظير پرداخت تسهيلات خود اشتغالي کميته امداد و بهزيستي وجودد دارد.
مديرعامل بانک ملي ايران گفت:تنها واحدي که همانند هيات مديره بانک ها نگرش کلان دارد٬حسابرسي داخلي حرفه اي است که موجب توجه بيشتر هيات مديره بانک ها به اولويت هاي مهم و ريسک ها مي شود.
 محمد رضا حسين زاده در همايش سالانه انجمن حسابداري ايران با حضور در نشست تخصصي «بانک ها و موسسات مالي و اعتباري:نظم و انضباط مالي» به ارايه مقاله اي با عنوان «نقش ارگان هاي نظارتي در بانک ها و سپر حمايتي حسابرسي داخلي از هيات مديره» پرداخت و افزود: حسابرسي داخلي حرفه اي مي تواند نقش مشاوره اي خوبي براي هيات مديره بانک ها داشته باشد تا بهترين تصميمات را بگيرند.
وي با اشاره به چالش هاي نظام بانکي، شفافيت و نظارت بر سازمان ها را امري ضروري دانست و اظهار داشت:البته تعدد دستگاه هاي نظارتي٬ وقت و انرژي زيادي از مديران سازمان ها مي گيرد که لازم است براي اين موضوع ٬وحدت رويه اي صورت گيرد.
مديرعامل بانک ملي ايران٬تضاد منافع ذينفعان را به عنوان يکي از چالش هاي بانک ها عنوان کرد و گفت: حسابرسي داخلي حرفه اي در ايجاد تعادل و حداکثرسازي منافع ذينفعان گوناگون نقش بسزايي دارد.
وي با اشاره به اهميت و ضرورت استفاده از نقش مشاوره اي حسابرسي داخلي حرفه اي که در گزارش بنياد مک کنزي در خصوص فرصت هاي سرمايه گذاري در ايران و همچنين گزارش آسيب شناسي نظام بانکي از سوي مرکز پژوهش هاي مجلس نيز مورد تأکيد قرار گرفته است، ابراز داشت:حسابرسي داخلي حرفه‌اي مي‌تواند به ارتقاي جايگاه بانک ها در جامعه کمک کنند.
حسين زاده افزود: البته حسابرسي داخلي حرفه اي نيز بايد شرايط خاصي داشته باشد به عنوان مثال از سطح خاصي از آموزش هاي نظري و عملي برخوردار باشد تا بتواند به درستي و به خوبي به هيات مديره بانک ها مشاوره بدهد.
حسين زاده با تاکيد بر تفاوت حسابرسي و بازرسي اظهار داشت:در بانک ملي ايران اين دو مقوله از هم تفکيک شده اند و اجراي اين امر در شوراي هماهنگي
بانک ها در قالب دو کميسيون جداگانه انجام شده است.
وي در ادامه تاکيد کرد:حسابرسي داخلي بايد مستقل باشد تا بتواند بي طرفانه و مستقل نظر و مشاوره دهد.
همايش سالانه انجمن حسابداري ايران با مشارکت بانک ملي ايران و با حضور مديران و کارشناسان حسابداري کشور در مرکز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد.
در اين همايش، علاوه بر برگزاري دو نشست تخصصي ، دکتر سيف رييس کل بانک مرکزي٬دکتر داوود محمدي رييس کميسيون اصل 90 مجلس ، دکتر عادل آذر رييس ديوان محاسبات کشور و دکتر احسان جمالي معاون سازمان سنجش آموزش کشور سخنراني داشتند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3725/مديرعامل-بانک-ملي--صف-وام-ازدواج-کوتاه-مي-شود
بستن   چاپ