آریا جوان
تله هاي جيبي با طعم ميوه
يکشنبه 21 آذر 1395 - 12:45:11 PM
ايرنا
محمدرضا مسجدي با اشاره به اين که عده اي سودجو با عوام فريبي سلامت مردم را به خطر مي اندازند، موضوع نگران کننده در ارتباط با قليان هاي جيبي را ترکيب شدن مواد با فلزات سنگين دانست که بر اثر مصرف، مي تواند برخي از بيماري ها مانند انواع سرطان و مشکلات قلبي و يا تنفسي را ايجاد کند.
وي با اشاره به آسيب هاي ناشي از دودکردني هايي همچون سيگار و قليان، تصريح کرد که قليان جيبي مانند انواع قليان براي مصرف کنندگان آن ضرر دارد.
قليان جيبي توسط باتري ليتيوم يا پورت usb شارژ مي شود و با انواع تزئينات و رنگ هاي زيبا روي بدنه و همچنين کاربرد طعم دهنده هاي مختلف از جمله ميوه اي در آن، به مثابه تله اي فريبنده براي جذب عمدتا جوانان است.
دکتر مسجدي تاکيد کرد: افرادي که دنبال ترويج مصرف اين گونه وسايل هستند، سود خود را دنبال مي کنند و متاسفانه براي آنان مهم نيست که با به دست آوردن اين منافع، تا چه اندازه سلامتي مردم به خصوص جوانان به خطر مي افتد.
وي ادامه داد که گاه و بيگاه فرآورده و يا وسيله دخاني جديدي وارد بازار مي شود که تحت عنوان سهولت حمل و مصرف، مردم را به سمت مصرف بيشتر قليان مي کشانند که اين کار مضرات فراواني به خصوص براي سلامت جوانان ايجاد مي کند.
مسجدي با اشاره به اين که عده اي سودجو از طريق پيامک و سامانه هاي مجازي مصرف قليان را تبليغ مي کنند، افزود: اين افراد به فکر منافع خود هستند و هيچ احساس مسئوليت فردي و جمعي در قبال سلامتي مردم ندارد.

** مواد دخاني از بزرگترين تهديدها در برابر سلامتي جوانان کشور
وي به افزايش مصرف مواد دخاني در کشور اشاره کرد و گفت: مواد دخاني از جمله سيگار و قليان از بزرگترين تهديدهاي فراروي سلامتي مردم به خصوص جوانان کشور است.
مسجدي همچنين اظهار کرد که مصرف قليان به بحران در کشور تبديل شده و هر روز شاهد افزايش مصرف آن بين زنان به خصوص دختران هستيم که از مضرات آن چندان اطلاع ندارند.
دبيرکل جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات يادآور شد: برخي از افراد به صورت تفريحي از قليان استفاده مي کنند که با ارتقاي آگاهي مي توان از مصرف آنها کاست.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3737/تله-هاي-جيبي-با-طعم-ميوه
بستن   چاپ