آریا جوان
آزمون رانندگي سخت‌تر مي‌شود
يکشنبه 21 آذر 1395 - 1:53:33 PM
ايرنا
سرهنگ هويدا تزار، درباره متمرکز شدن آزمون گواهينامه‌هاي رانندگي افزود: تغيير شيوه آزمون گواهينامه ها در دست کارشناسي است تا آزمون ها به صورت مکانيزه و همچنين در محلي خارج از آموزشگاه ها برگزار شوند.
وي با اشاره به اينکه به زودي بررسي اين طرح، نهايي و در آينده نزديک اجرايي مي شود، افزود: به اين ترتيب محل آموزش از محل آزمون ها جدا مي‌شوند به اين شکل که متقاضي به آموزشگاه مراجعه مي‌کند و فقط در آموزشگاه آموزش مي‌بيند اما پس از طي دوره آموزشي و صدور گواهي آموزش، ارتباط هنرجو با آموزشگاه، قطع و آزمون‌ها به صورت مکانيزه و تحت وب در محل ديگري غير از آموزشگاه برگزار مي‌شود.
اين مقام انتظامي گفت: در اين حالت امکان تقلب به حداقل ممکن مي‌رسد. البته اگر کسي آمادگي داشته باشد و مطالعه کافي انجام دهد، نبايد نگران باشد چرا که تمام سوالات از کتاب آيين نامه طراحي شده اند.
سرهنگ تزار اضافه کرد: با مکانيزه شدن آزمون‌ها ديگر نيروي انساني در نتيجه آزمون دخل و تصرفي ندارد و سيستم، قبولي يا مردودي متقاضي را اعلام مي‌کند، بدين ترتيب هر سيستم براي هر متقاضي سوالات متفاوتي به صورت رندوم (اتفاقي ) توليد مي کند و متقاضي ٢٠ دقيقه براي پاسخگويي سوالات، زمان خواهد داشت.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3738/آزمون-رانندگي-سخت‌تر-مي‌شود
بستن   چاپ