آریا جوان
شرايط نقل و انتقال و مهماني دانشجويان دانشگاه آزاد اعلام شد
يکشنبه 21 آذر 1395 - 2:11:21 PM
ايسنا

دکتر صامت با بيان اينکه اولين شرط رسيدگي به درخواست متقاضيان نقل و انتقال ثبت نام در سامانه "منادا" است، افزود: مهلت ثبت درخواست ها از روز 20 آذرماه تا 5 دي ماه در سامانه منادا ادامه دارد و دانشجويان براي ورود به اين سامانه با درج کامل آدرس فوق و يا مراجعه به سايت معاونت دانشجويي به آدرس stu.iau.ir و يا سايت iau.ac.ir بخش نقل و انتقال مي توانند وارد سايت منادا شوند.

وي با بيان اينکه براي سهولت ثبت نام راهنماي تصويري هم در سايت منادا و هم در سايت معاونت دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي قرار داده شده است، افزود: از آنجا که تعيين وضعيت دانشجويان براساس امتيازي که کسب مي کنند، انجام مي شود مهلت تعيين شده براي ثبت درخواست ها به هيچ عنوان تمديد نخواهد شد.

به گفته وي، سامانه منادا به گونه اي طراحي شده که نيازي به تردد دانشجو به واحدهاي مبدا و مقصد نبوده و در صورت موافقت با درخواست، دانشجو به طور مستقيم مي تواند به واحد مراجعه کند.

مديرکل امور دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به تدوين شيوه نامه جديد نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامي درباره تغييرات بوجود آمده در اين خصوص گفت: به منظور تسهيل در امر مهماني و انتقالي چندين بند به شيوه نامه نقل و انتقالات افزوده شده است، به عنوان مثال مي توان به امکان مهماني براي دانشجويان خانم در سال اول دوران شيردهي اشاره کرد.

وي درباره ديگر تغييرات اين شيوه نامه گفت: امکان مهماني براي جانبازان 10 تا 24 درصد، همسران و فرزندان آنها، امکان مهماني براي رزمندگان داراي حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا پيش از تاريخ 1367/7/24، امکان مهماني دائم براي آن دسته از دانشجوياني که داراي معلوليت جسمي حرکتي شديد بوده و يا داراي ناشنوايي شديد و يا روشندل هستند از ديگر تسهيلات در نظر گرفته شده براي دانشجويان در اين شيوه نامه به شمار مي رود.

دکتر صامت افزود: همچنين طبق اين شيوه نامه امکان مهماني براي دانشجويان زن در دوران بارداري به مدت حداکثر دو نيسمال(پس از تاييد کميسيون پزشکي) به هريک از واحدها امکانپذير شده است. از ديگر تغييرات مهم ديگر در اين شيوه نامه فراهم شدن انتقال و مهماني فرزندان و همسرکارکنان تمام وقت رسمي و قراردادي دانشگاه است که همانند فرزندان و همسران اعضاي هيات علمي تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامي در صورت احراز 90 درصد نمره قبولي آخرين فرد پذيرفته شده در واحد مقصد، مي توانند به شهر محل خدمت والدين خود منتقل شوند.

وي افزود: در صورت عدم کسب 90 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده، فرد مي تواند به مدت دو نيمسال مهمان شود. همچنين در صورت کسب حداکثر معدل و گذراندن حداقل واحد درسي مهماني به انتقال تبديل مي شود. اين امتياز از بدو ورود براي فرزندان و کارکنان در نظرگرفته شده است. اين شرايط براي کارکنان و اعضاي هيات علمي نيز وجود دارد.

دکتر صامت تاکيد کرد: فراهم شدن شرايط انتقال براي پذيرفته شدگان فارغ التحصيل دبيرستان هاي سما (در صورت تحصيل کل دوران دبيرستان در مدارس سما)، يکي ديگر از تسهيلات در نظر گرفته شده در آيين نامه جديد است.

وي با اشاره به تغييرات بوجود آمده درخصوص شرايط مهماني و انتقال دانشجويان فاقد شرايط اختصاصي در اين شيوه نامه گفت: همانند سنوات گذشته انتقال دانشجويان براساس واحد مبدا و مقصد و جدول همترازي انجام مي شود. اما مهماني دانشجويان براساس امتياز کسب شده که شامل معدل کل، سابقه مهماني و نسبت واحد مبدا به مقصد در جدول همترازي است.
مدير کل امور دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي افزود: تمام دانشجويان براساس امتياز کسب شده و ظرفيت واحدهاي مبدا و مقصد رتبه بندي مي شوند و هيچ يک از واحدهاي مبدا و مقصد در مهماني دانشجو دخالتي نخواهند داشت.

دکتر صامت اظهار داشت: در آيين نامه جديد شرايط مهماني و انتقال دانشجويان ساير دانشگاه هاي داخل به دانشگاه آزاد اسلامي کاملا شفاف بيان شده است. همچنين براساس اين شيوه نامه در صورت موافقت با انتقال دانشجويان ساير دانشگاه ها به دانشگاه آزاد اسلامي، دروس گذرانده شده آنها معادلسازي شده و هيچ هزينه اي بابت معادلسازي اخذ نمي شود و مطابق ساير دانشجويان دانشگاه آزاد از آنها شهريه دريافت مي شود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3741/شرايط-نقل-و-انتقال-و-مهماني-دانشجويان-دانشگاه-آزاد-اعلام-شد
بستن   چاپ