آریا جوان
ذوالقدر: عملکرد دولت تدبیر و امید و وزارت ورزش در خصوص ورزش زنان مثبت است
دوشنبه 4 تير 1397 - 12:37:48
جوانان نیوز - نماینده مجلس شورای اسلامی حضور زنان در ورزش گاه ها را نوعی مشارکت در رشد ورزش دانست و عملکرد دولت تدبیر و امید و وزارت ورزش در خصوص ورزش زنان را عملکردی مثبت توصیف کرد و اظهار داشت : تشویق ها ،برنامه ریزی ها،سیاست گذاری ها و حمایت‌ها، حضور زنان در عرصه ورزش داخلی و بین المللی را تسهیل کرد.

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: از بانوان به خاطر حضور در همه صحنه ها به ویژه به عنوان تماشاگر مسابقات ورزشی تشکر می کنم.
او با موثر خواندن حضور زنان در تمامی عرصه ها افزود: ما نمی خواهیم بانوان ها فقط در راهپیمایی ها و انتخابات حضور داشته باشند، بلکه آنها حق دارند در عرصه های ورزشی چه به عنوان ورزش کار و چه به عنوان تماشاچی حضور داشته باشند. به اعتقاد من این خود نوعی مشارکت است.
ذوالقدر در ادامه، حضور بانوان برای تشویق تیم های ملی را در موفقیت آنها بی تاثیر ندانست و افزود: ما باید شرایطی را مهیا کنیم تا خانم هایی که دوست دارند در چنین اماکنی حضور پیدا کنند از این امکانات استفاده کنند به خصوص رشته ی والیبال که بسیار هم پرطرفدار است و خانم ها هم علاقه زیادی به این ورزش دارند.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور زنان به عنوان تماشاچی در سالن های ورزشی دور از دسترس نیست، افزود: اگر زیر ساخت ها و امکانات لازم مهیا و مسوولان نیز همراهی کنند بانوان می توانند در عرصه های مختلف ورزشی حضور موثرتری داشته باشند.
او در ادامه حضور زنان در سالن دوازده هزار نفری آزادی را مورد توجه قرار داد و گفت: همانطور که شاهد بودیم بانوان ما در این سالن در کنار برادران خود به تشویق تیم ملی می پردازند این اقدام علاوه براینکه باعث می شود تا آنها روحیه خوب و اوقات خوبی را پشت سر بگذارند باعث می شود با شعف و نشاط بیشتر به جامعه باز گردند.
نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که برنامه ریزی ها برای حضور دختران و خانواده ها در فضاهای ورزشی به عنوان تماشاچی تداوم و ان شاءالله این حرکتهای ارزشمند ادامه پیدا کند تا موانع حضور بانوان در استادیوم ها با همین حضور خوب ،اخلاق مدارانه و ارزشمند ادامه پیدا کند .
ذوالقدر بیان کرد: ما نماینده مردم هستیم، خواسته های آنها اولویت ماست. ضمن اینکه خواسته های زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشورمان باید در نظر گرفته شود و باید برای تحقق آنها به دنبال راهکار باشیم.
او در خصوص علت حضور بانوان نماینده مجلس در رویدادهای ورزشی اظهار داشت : واقعیت این است که ورزش یک اولویت است که باید به آن توجه جدی شود همانطور که ما به شهرها و شهرستانهای خود سرکشی می کنیم و پروژه ها را مورد بررسی قرار می دهیم ، در مورد ورزش و رویدادهای مرتبط به آن هم نباید بی تفاوت باشیم و امروز مطالبه زنان ما حضور در سالنهای ورزشی و استفاده از این اماکن است .
ذوالقدر با بیان این موضوع که حضور زنان در عرصه های ورزشی تاثیر بسیاری در جامعه دارد افزود: باید بدانیم ورزش ورویدادها و فضاهای ورزشی مختص آقایان نیست بلکه خانم ها هم حق دارند از این فضاها استفاده کنند و واقعیت این است که بانوان ورزش کار و علاقمندان ورزش روحیه شادتری دارند و می توانند نسل آینده را به خوبی تربیت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش عملکرد دولت تدبیر و امید و وزارت ورزش در خصوص ورزش زنان را عملکردی مثبت توصیف کرد و اظهار داشت : تشویق ها ،برنامه ریزی ها،سیاست گذاری ها و حمایت‌ها، حضور زنان در عرصه ورزش داخلی و بین المللی را تسهیل کرد.
او گفت: با جلساتی که با دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان داشتیم برنامه های توسعه ای ایشان در حوزه ورزش زنان قابل توجه بود ضمن اینکه در مورد حضور زنان و خانواده ها به عنوان تماشاچی در ورزش گاه ها مخالفتی نداشتند. وزیر ورزش و‌ جوانان معتقد است باید این مسیر روند خود را طی کند و در این راستا می بایست زیر ساختها مهیا شود و به تدریج خانمها بتوانند از این فضاها استفاده کنند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، با اعلام حمایت نمایندگان از ورزش کاران و مردم علاقمند به ورزش به ویژه زنان تاکید کرد: ما حمایت لازم را از ورزش کاران و بخش های مختلف ورزش داشته ایم به عنوان مثال از استقبال ورزش کاران بانوی کشورمان گرفته تا حضور زنان در استادیوم‌ها پیش قدم شده ایم، گفت وگوهای لازم را برای رفع مشکلات بانوان ورزش کار انجام داده ایم تا بانوان ما بتوانند در شرایط بهتری ورزش خود را پیگیری کنند .

http://www.javanannews.ir/fa/News/37722/ذوالقدر--عملکرد-دولت-تدبیر-و-امید-و-وزارت--ورزش--در-خصوص--ورزش--زنان-مثبت-است
بستن   چاپ