آریا جوان
درمان جوش هاي زير پوستي
دوشنبه 6 دي 1395 - 5:24:06 PM
بيتوته

مراجعه به متخصص پوست و نطارت ايشان بر درمان الزامي است. مي توانيد از داروهايي که به آرامي لايه سطحي پوست را لايه برداري مي کنند و داراي خواص ضد باکتري هستن مانند بنزوئيل پراکسيد به تنهايي و يا با ترکيب داروهايي که مسدود شدن فوليکولها را اصلاح مي کنند مانند ترتينوئين استفاده کند. يکي از آنها صبح و يکي عصر استفاده شود.

 ژل RETIN A (حاوي ترتينوئين) براي پوست چرب و کرم آن براي پوست خشک مصرف ميشود. لازم به ذکر است فقط روي جوشها بزند روي تمام پوست نزند. در تماس با خانم حامله هم نباشد. اگر به ترتينويئن حساسيت داشتند مي توانند از آداپالن (ديفرين) استفاده کنند. چندين عامل در پيدايش و شدت آن نقش دارند. ارث، ميكروب‌ها، نوع غذا، مشكلات عصبي و روحي، تغييرات غددي هورموني، نوع پوست، بهداشت صورت، مصرف برخي داروها و بعضي از بيماري‌ها از جمله عواملي است كه در ايجاد اين بيماري نقش دارد.

 براي جلوگيري از ايجاد آنها توصيه مي شود ورزش بسيار توصيه ميشود. فضولات با تعريق و از راه طبيعي و مناسب خارج شود ديگر در پوست و زير پوست تجمع پيدا نمي کند. خودداري از مصرف غذاهاي چرب،ادويه، سس مايونز، خامه، شكلات، گردو، فندق، تخمه، موز،... مقدار 2 قاشق خاکشير را هر شب به همراه يک ليوان آب خيس کرده و هر صبح مقداري آب ليموترش و عسل را اضافه کرده و ميل کند. از مخلوط عرق کاسني و شاه تره (به صورت مساوي ) مصرف روزانه يک ليوان کمک بگيرد. پوست بايد به آرامي با يک صابون ملايم و آب ولرم شسته شود. مي تواند از صابون هاي گوگرد دار نيز استفاده کند. به هيچ وجه آنها را دستکاري نکنيد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3781/درمان-جوش-هاي-زير-پوستي
بستن   چاپ