آریا جوان
چرا يافتن شغل پس از فارغ‌التحصيلي سخت است؟
دوشنبه 6 دي 1395 - 5:26:33 PM
ايسنا
تحصيلات دانشگاهي در نظر جوامع هميشه به عنوان راهي مطمئن براي داشتن شغل مناسب بوده است و تحقيقات آماري نيز نشان داده که داشتن مدرک دانشگاهي در درازمدت به پيدا کردن شغل مناسب کمک فراواني مي‌کند.

 اطلاعات بنگاه‌هاي کاريابي نشان مي‌دهد که دانشجويان نسل جديد به خاطر اينکه با فرصت‌هاي شغلي رشته تحصيلي خود آشنا نيستند، زمان زيادي را صرف يافتن شغل مناسب مي‌کنند و اغلب هم از نتايج رضايت ندارند.

بزرگترين مشکلاتي که دانشجويان نسل جديد دارند را مي‌توان در عدم بهينه‌سازي اطلاعات و پرورش توانمندي‌هاي مرتبط با رشته تحصيلي جستجو کرد.

در بسياري از رشته‌هاي فني و مهندسي ياد گرفتن نرم‌افزارهاي مرتبط با رشته تحصيلي و اطلاع از بروزترين تکنيک‌ها و روش‌ها ضروري است اما بسياري از دانشجويان اين زحمت را به خودشان نمي‌دهند که چيزي بيشتر از آنچه براي قبولي در امتحانات دانشگاه نياز است را ياد بگيرند.

بررسي مصاحبه‌هاي شغلي دانشجويان نيز نشان مي‌دهد که اکثر آنها قابليت‌ها و توانايي‌هاي کمتري نسبت به شغل درخواستي خود دارند و صرفا به خاطر داشتن مدرک مرتبط و نه توانايي فني کافي، درخواست استخدام دارند.

مشکل ديگري که فارغ‌التحصيلان با آن مواجهند اين است که بسيار بر روي بنگاه‌هاي کاريابي آنلاين تمرکز مي‌کنند و فرصت‌هاي شغلي زيادي را از دست مي‌دهند.

اين گزارش در جمع‌بندي پاياني خود سه مشکل اساسي را در راه يافتن شغل مناسب پس از فارغ‌التحصيلي مشخص کرده است:

1- بسياري از فارغ‌التحصيلان فاقد توانمندي‌هاي مورد نياز هستند و صرفا مدرک گرفته‌اند و بايد قابليت‌هاي خود را بهبود دهند.

2- شرکت‌هاي مختلف همکاري کمي با فارغ‌التحصيلان دارند و بايد به آنها در راه کسب تجربه کمک کنند اما اين اتفاق به ندرت رخ مي‌دهد.

3- بسياري از دانشجويان صرفا بر روي سيستم‌هاي آنلاين کاريابي و شبکه‌هاي اجتماعي نظير لينکداين تمرکز مي‌کنند و بسياري از آگهي‌هاي استخدام را از دست مي‌دهند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3782/چرا-يافتن-شغل-پس-از-فارغ‌التحصيلي-سخت-است؟
بستن   چاپ