آریا جوان
تشديد برخورد با شرکت هاي توليد مقاله جعلي/اقامه دعوا عليه 70 کنفرانس تقلبي
سه شنبه 7 دي 1395 - 1:34:04 PM
آريا
وحيد احمدي پس از جلسه امضاي توافقنامه با وزارت بهداشت در اين وزارتخانه در جمع خبرنگاران جزئيات لايحه تشديد برخورد با شرکتهايي که در خارج دانشگاهها مقاله و پايان نامه تقلبي توليد مي کنند، تشريح کرد.
وي گفت: به طور کلي تخلفات در توليد مقالات و پايان نامه ها از سه طريق رخ مي دهد يا از طرف استاد صورت مي گيرد يا دانشجو يا شرکتهايي که در خارج از دانشگاه و کنار خيابان به اسم چاپ و تکثير انجام مي شود.
احمدي اضافه کرد: براي برخورد با اساتيد و دانشجويان متخلف ظرفيت قانوني وجود دارد و در سال 93 نيز دستورالعملي در اين زمينه به همه دانشگاهها ابلاغ شد که مسئوليت اجراي آن با معاونان پژوهشي دانشگاهها بود اما براي برخورد با شرکتهاي متخلف ظرفيت قانوني نداشتيم به همين علت لايحه اي براي برخورد با اين شرکتها و همين طور فعالان غير قانوني اين عرصه در فضاي مجازي از طذف دولت به مجلس رفته است و در کميسيون قضايي مجلس نيز تصويب شده است.
معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم در پاسخ به خبرنگار ايرنا گفت: هيچ يک از شرکتهاي فعال در اين عرصه مجوز ندارند و هدف دولت از برخورد با اين شرکتها، پاکسازي کل اين شرکتهاست و به طور کلي هر گونه ادعايي مبني بر خدمات مشاوره پايان نامه و مقاله غير قانوني است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3783/تشديد-برخورد-با-شرکت-هاي-توليد-مقاله-جعلي-اقامه-دعوا-عليه-70-کنفرانس-تقلبي
بستن   چاپ