آریا جوان
رنگ کردن مو در اين مواقع ممنوع!!
سه شنبه 7 دي 1395 - 3:24:36 PM
بيتوته

رنگ کردن مو يکي از راه ها براي تغيير رنگ مو و پوشاندن سفيدي مو است. اين رنگ کردن هاي مکرر مي تواند به سلامت موهاي تان آسيب برساند. با ما همراه شويد تا بدانيد اگر موهاي شما هم اين نشانه ها را دارد ديگر نبايد موهاي تان را رنگ کنيد.

 کي و چگونه مي‌توانيم بفهميم که ديگر نبايد موهايمان را رنگ کنيم؟ اغلب ما، به‌ محض سفيد شدن مو به طور مداوم آن را رنگ مي زنيم  اما بايد بعد از مدتي از اين کار دست کشيد. در اين مطلب به چند نکته در اين باره اشاره ‌شده است.

 موها خشک و شکننده مي‌شود

رنگ موي معمولي آسيبي به مو نمي‌رساند اما ماده بي رنگ کننده مو ، مسلماً به آن آسيب مي رساند. مو داراي يک پوشش به نام کوتيکول است که وقتي سالم است، حالتي صاف و يکدست دارد، اما زماني که براثر دکلره کردن آسيب مي‌بيند، شکننده ، وز و دچار موخوره مي شود و الکتريسيته را در خود نگه مي دارد.

  در کمتر از دو هفته مو سفيد مي‌شود

اگر براي  رنگ کردن موها يا ريشه آن هر دو هفته يک‌ بار به آرايشگاه مراجعه مي کنيد بهتر است از اين کار صرف‌ نظر کنيد چون مجبوريد وقت زيادي را براي آن صرف کنيد در حالي که مي‌توانيد ‌وقت خود را در کارهاي مهم‌تري صرف کنيد.

 پوست سر خارش‌ دار و آزرده است

مدت‌زماني که  شروع به رنگ کردن کرديد چه مو کوتاه باشد چه بلند، بروز خارش بي دليل، آزردگي يا ترشح مي‌تواند نشانه حساسيت پوست سر به رنگ باشد. برخي افراد به عنصر موجود در رنگ مو به نام P-فنيلن دي آمين (PPDA)   حساس هستند.اين ماده  باعث  ثابت شدن رنگ مي‌شود. به گفته متخصصان شروع علايم حساسيت پوست مي‌تواند خيلي خفيف  باشد و به همين دليل بسياري از افراد متوجه آن نمي‌شوند.

  به مرور زمان رنگ  مو کمرنگ‌تر مي‌شود

آيا هر بار رنگي را که بر موهايتان مي زنيد کمرنگ‌تر از قبل است؟ در اين شرايط بايد بدانيد که سفيدي مويتان بيشتر شده است. رنگ کردن مداوم تنها هدر دادن پول و وقت است؛ بنابراين بگذاريد موها همان رنگ طبيعي روشن يا سفيد خود را داشته باشد.

  چگونه موهاي آسيب‌ديده را ترميم کنيم؟

وقتي مي بينيد موهايتان آسيب ديده، رنگ کردن را کنار بگذاريد و براي ترميم آن فکري کنيد. از سشوار کردن، استفاده از اتوي داغ و عوامل ديگر که به مو آسيب مي‌رساند، بپرهيزيد.  موي قابل مشاهده، به‌طور بيولوژيکي مرده به‌حساب مي‌آيد اما زير آن موي سالم در حال رشد است. بنابراين براي  کمک به رشد آن بايد موهاي آسيب ديده را کوتاه کنيد.

 بهتر است ماهي يک‌بار، به‌طور منظم سر  موهايتان  را کوتاه کنيد. اين کار کمک مي‌کند موها در يک طول بدون آسيب‌ديدگي يا موخوره رشد کند.

 از نرم‌ کننده‌هاي حاوي روغن‌هاي طبيعي مانند روغن نارگيل و تقويت‌کننده مو استفاده کنيد. از اين محصولات نبايد روي پوست سر استفاده شود بلکه تنها بايد روي مو استفاده شود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3785/رنگ-کردن-مو-در-اين-مواقع-ممنوع!!
بستن   چاپ