آریا جوان
استقرار دستگاه اسکن قلب محققان ايراني در 2 بيمارستان کشور
چهارشنبه 8 دي 1395 - 3:04:01 PM
مهر

سعيد سرکار  از برندگان بخش حقيقي بيست و يکمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشکي رازي، گفت: اين دستگاه در پزشکي هسته اي مورد استفاده قرار مي گيرد و مي توان گفت که با استفاده از دستگاه اسپکت قلبي، خونرساني به ماهيچه قلب انجام مي گيرد.

وي با بيان اينکه تا کنون اين دستگاه جز اقلام وارداتي محسوب مي شده است، اظهار داشت: در اکثر مواقع براي خريد اين دستگاه با مشکل مواجه بوديم تا اينکه توانستيم اين دستگاه را طراحي و توليد کنيم.

سرکار با تاکيد بر اينکه اين دستگاه در امريکا ثبت اختراع شده است، عنوان کرد: نمونه خارجي دستگاه اسپکت قلبي وجود دارد اما ما نوآوري هايي در اين سيستم به کار برده ايم که مي تواند به صورت هوشمند و رباتيک، بهترين موقعيت را براي بيمار تنظيم کند چون دستگاههاي خارجي، تکنسين يا اپراتور قادر است که بهترين موقعيت را براي بيمار  تعيين کند.

به گفته وي، به همين دليل است که به اين سيستم « روبواسپکت» مي گوييم.

مجري طرح ادامه داد: اين سيستم تمام تاييديه هاي لازم را از متخصصان پزشکي هسته اي  و از اداره کل تجهيزات پزشکي اخذ کرده است.

وي افزود: اکنون اين دستگاه در بخش پزشکي هسته اي قلب امام خميني نصب شده و قرار است که در بيمارستان شهيد بهشتي نيز نصب شود.

سرکار افزود: به دليل اينکه خيلي از دستگاه هاي پزشکي هسته اي کشور براي اسکن قلب فرسوده هستند اميدواريم که بتوانيم با ساخت و توليد انبوه اين دستگاه نياز کشور را تامين کنيم و  بعد از آن وارد بازار هاي جهاني شويم.

وي با تاکيد بر اينکه دستگاه اسپکت قلبي از نظر کيفيت و قيمت بسيار رقابتي است، گفت: عملکرد اين دستگاه به گونه اي است که مي تواند ماده راديو اکتيو را به بيمار تزريق کند  و بعد از آن، ماده رايو اکتيو توسط موضع مورد نظر که قلب باشد جذب مي شود.

وي ادامه داد: سپس طي عملياتي که در بدن بيمار اتفاق مي افتد مي توان مشکل قلب فرد را مورد بررسي قرار داد؛ اين دستگاه کاربرد فراواني در تشخيص بيماري هاي قلب دارد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3792/استقرار-دستگاه-اسکن-قلب-محققان-ايراني-در-2-بيمارستان-کشور
بستن   چاپ