آریا جوان
«پکيج عروس» فقط 12 ميليون!
سه شنبه 14 دي 1395 - 2:41:01 PM
ايسنا

يکي از خدماتي که سالن‌هاي زيبايي زنانه به مشتريانشان ارائه مي‌دهند، پکيج‌هاي آرايشي براي عروس‌خانم‌هايي است که دوست دارند در مراسم ازدواجشان زيباترين صورت را داشته باشند؛ پکيج‌هايي که از يک ميليون و 800 هزار تومان تا بيش از 10 ميليون‌ تومان براي آقاي داماد آب مي‌خورند!

خيلي از اين سالن‌ها برايشان مهم نيست که قرار است چه خدماتي به مشتري ارائه دهند؛ بلکه همين که عنوان «عروس» به گوششان مي‌خورد، پکيج‌هاي گران‌قيمتشان را براي مشتري رو مي‌کنند تا بتوانند مبلغ قابل توجهي دريافت کنند.

شايد بد نباشد در ادامه، دو تجربه تلخ و شيرين را در اين‌باره بخوانيد:

روايت اول:

«همسرم توانايي مالي نداشت که پکيج‌هاي چند ميليوني آرايشگاه را براي شب عروسي‌ام تهيه کند. براي همين تصميم گرفتم به آرايشگر نگويم عروس هستم و به او گفتم مي‌خواهم براي يک ميهماني آماده شوم. قرارداد 800 هزارتوماني بستيم و به آرايشگر بيعانه پرداخت کردم. سه روز مانده به مراسم ازدواجم، آرايشگر با من تماس گرفت. نمي‌دانم از کجا فهميده بود که من عروس هستم. خيلي توهين‌آميز صحبت کرد و گفت: «بايد 2 ميليون تومان بدهي. نگفتي عروس هستي که سر ما را کلاه بگذاري؟!» خلاصه سه روز مانده بود به مراسمم من آرايشگاه نداشتم. خيلي شخصيتم زير سوال رفت و واقعا از اين بابت ناراحت هستم. به اتحاديه آرايشگران هم رفتم اما صدايم به جايي نرسيد.»

روايت دوم:

«من و همسرم سعي داشتيم که مراسم عروسي‌مان را با حداقل هزينه‌ها برگزار کنيم. مراسم را خيلي ساده برگزار کرديم و آرايشگاهي که من انتخاب کرده بودم، دستمزدي 3 ميليون‌توماني براي آرايش عروس دريافت مي‌کرد. براي همين به او نگفتم که عروس هستم و گفتم مي‌خواهم براي ميهماني آماده شوم. آن روز که به آرايشگاه رفتم، عروس‌هايي هم در سالن بودند که تنها فرقشان با من اين بود که ميهماندار شخصي داشتند و مدام از آنها پذيرايي مي‌شد. کار من ظرف 2 ساعت انجام شد، در حالي که عروس‌هاي ديگر از صبح زود در سالن درگير بودند. آرايشگر با دريافت 500 هزارتومان آماده‌ام کرد و بسيار هم راضي بودم. چون با هزينه کمي من هم شبيه عروس‌هاي ديگري شدم که در همان آرايشگاه بودند.»

با مرور اين دو روايت اين پرسش مطرح مي‌شود که آيا آرايشگاه‌ها بر اساس خدماتي که ارائه مي‌دهند هزينه دريافت مي‌کنند يا مناسبت و عنوان مراسم برايشان مهم است؟ پرسش ديگر اينکه پکيج‌هاي عروس چه خدماتي را شامل مي‌شوند که خريد آنها موجب پرداخت هزينه‌هاي ميليوني است؟

وقتي اين سوال را از يکي از آرايشگرهاي معروف تهران که پکيج‌هاي عروسش 12 ميليون‌تومان قيمت دارد پرسيديم، درباره خدمات اين پکيج توضيح داد: «پکيج 12 ميليون توماني ما يک مجموعه وي‌آي‌پي براي عروس‌خانم‌هاست که شامل خدمات زيادي مي‌شود. مثلا از دو هفته پيش از مراسم، عروس‌خانم‌ها براي استراحت و پاکسازي پوست به سالن مي‌آيند. البته قبل از مراسم هم يک‌بار عروس را آرايش کامل مي‌کنيم که عکاسي‌اش را زودتر انجام دهد و روز مراسم استرس نداشته باشد. ميکاپ ويژه، اکستنشن مو، رنگ، لايت، شينيون، فون بدن، سولاريوم، کاور ناخن، لاک پا، لنز، تاج و تور خدمات ديگر ما در روز عروسي است. البته عروس‌ها براي اينکه احساس ناراحتي نکنند، برايشان يک مهماندار شخصي و صندلي ماساژ مي‌گذاريم و با صبحانه، ناهار و نوشيدني از آنها پذيرايي مي‌کنيم.»

با سالن‌هاي ديگر هم تماس مي‌گيريم که پکيج‌هاي 3، 5 و 10 ميليون‌توماني براي عروس‌ها دارند و خدمات مشابه ارائه مي‌دهند و اين در حالي است که قيمت همين آرايشگاه‌ها براي اين خدمات و براي خانمي که عروس نباشد، حدود 400 تا 800 هزارتومان است!

دستمزد آرايشگرها با ميزان شهرتشان هم رابطه مستقيم دارد و هرچه خانم آرايشگر نامدارتر باشد، حق‌الزحمه بيشتري دارد. اين در حالي است که هيچ نهادي بر روند فعاليت‌هاي اين صنف و دستمزدهاي نجومي‌شان نظارت ندارد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3807/«پکيج-عروس»-فقط-12-ميليون!
بستن   چاپ