آریا جوان
غواصي به دندان ها آسيب مي رساند
يکشنبه 19 دي 1395 - 9:49:29 AM
مهر
در يک مطالعه بيش از 40 درصد از يک گروه کوچک غواصان بررسي شدند و مشخص شد که آن ها در طي غواصي مشکلات دنداني را تجربه کرده اند.

احساس فشرده شدن که به عنوان barodontalgia شناخته مي شود، يک اتفاق مشترک در ميان آنها بود. دندان هاي آسيا اغلب منبع درد هستند و مدرسان غواصي که زمان زيادي را در آب کم عمق با نوسان فشار صرف مي کنند، به احتمال زياد مشکلات دنداني داشتند.

بنابراين غواصان ممکن است هر زماني که زير آب مي روند، برخي از دردهاي دنداني را تجربه کنند. اين مطالعه هشدار مي دهد که قبل از غواصي، اطمينان حاصل شود که پوسيدگي ها و آسيب ديدگي هاي دندان ترميم يابد.

دانشگاه بوفالو در بيانيه اي گفت که درد دندان و همچنين درد فک يا لثه ممکن است ناشي از فشار دادن دندان ها به دليل فشار نوسان آب باشد.

وينيشا رانا، پژوهشگر ارشد و دانشجوي دندانپزشکي دانشگاه بوفالو که با پژوهشگران دانشگاه پزشکي و دندانپزشکي روچستر نيز همکاري دارد، در بيانيه دانشگاه اعلام کرد: «بررسي هاي پزشکي که قبل از گرفتن مجوز غواصي از يک فرد به عمل مي آيد، شامل سلامت دندان ها نمي شود. اما هر گونه اختلال در دهان به طور بالقوه مي تواند احتمال آسيب ديدن غواص را افزايش دهد.»


http://www.javanannews.ir/fa/News/3825/غواصي-به-دندان-ها-آسيب-مي-رساند
بستن   چاپ