آریا جوان
ماجراي آدامس هاي وارداتي غيرقابل فروش در آمريکا
دوشنبه 27 دي 1395 - 2:31:12 PM
مهر
مهندس سميره صباح تاکيد کرد: «توليد براي صادرات» رويه اي معمول در دنياست و براي اينکه محصول قاچاق خريداري نشود بهتر است براي اثبات صحت محصول استعلام شود.

وي در خصوص شائبه عبارت «NOT SALE FOR IN THE USA» يا همان «غير قابل فروش در آمريکا» که بر روي برخي آدمس هاي وارداتي ديده مي شود، گفت: به دليل اطلاع رساني هاي اشتباه که مثلا اين محصول براي مصرف کنندگان خانم نازايي و براي مردان و زنان مشکلات هورموني ايجاد مي کند، اعلام مي کنيم که برخي محصولات در هر کشوري صرفا به قصد صادرات توليد مي شود و بر همين اساس اين مطلب در بسته بندي آن نيز قيد مي شود.

صباح ادامه داد: در کشور ما نيز رويه اي معمول است و توليدکنندگان به خوبي به جزئيات آن واقف هستند، لذا موضوع عدم فروش در اين نوع آدامس ها دقيقا همانند عبارت «توليد براي صادرات» در محصولات ايراني است.

وي گفت: البته بايد توجه داشت محصولاتي که سازمان غذا و دارو به آنها مجوز ورود مي دهد قطعا بر اساس ضوابط و آيين نامه ها بوده و همه جوانب اعم از سياست هاي کلان سلامت، اقتصاد مقاومتي و...، در مورد آنها لحاظ مي شود.

صباح افزود: همچنين اصالت اين محصولات با کد رهگيري و رهيابي الصاق به بسته بندي آنها و از طريق سامانه TTAC قابل استعلام است.

وي خاطرنشان کرد: توجه به نشان سازمان غذا و دارو در محصولات توليد داخل و عادت کردن به استعلام فرآورده سلامت وارداتي به شکل مذکور، راهکار جدي و عملياتي براي مبارزه با کالاهاي تقلبي و قاچاق و اطمينان مصرف کننده نسبت به محصول خريداري شده است.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3849/ماجراي-آدامس-هاي-وارداتي-غيرقابل-فروش-در-آمريکا
بستن   چاپ