آریا جوان
با اين سه روش، بر ترس هايتان غلبه کنيد
يکشنبه 3 بهمن 1395 - 1:59:36 PM
آريا
شايد شما هم تجربه کوهنوردي را داشته باشيد. لحظاتي پيش آمده که در مسير صعود ترس تمام وجودتان را فرا گرفته و تصور کرده ايد که امکان ادامه راه وجود ندارد و شک و ترديدي بي انتها قدرت تصميم گيري را از شما گرفته است. بسياري از ما در زندگي خود حاضر به پذيرش خطر تا حدي مشخص هستيم، اما گاه لازم است کمي بيشتر به خود فشار بياوريم تا بتوانيم به قله اي که در افق ديد خود داريم صعود کنيم.


با سه روش براي غلبه بر ترس هايتان آشنا شويد

شايد شما هم شنيده باشيد که مي گويند هر چه ريسک بزرگتري را به جان بخريد، آنچه به دست مي آوريد ارزشمندتر است. اما تصميماتي که شما در لحظات سخت و دشوار اخذ مي کنيد مي تواند شما را به چنين موفقيتي برساند. گاه بازگشت از مسير و چشم پوشي از آنچه مي تواند به دست آيد بتواند ما را در همان مسيري که تا کنون مي پيموديم نگه دارد، اما هرگز نمي تواند ما را در زندگي به پيش برد؛ وضعيتي که قطعا مورد قبول هيچيک از ما نيست.

1. چشمان خود را ببنديد و آنچه در صدد دستيابي به آن هستيد را تصور کنيد

ممکن است احمقانه به نظر برسد اما چشمان خود را ببنديد، نفسي عميق بکشيد و خود را در حين انجام کاري که تمايل به انجام آن داريد يا بايد انجام دهيد تصور کنيد. تصور اين سناريو مي تواند پيروزي بر انجام آن را به نظر ساده تر و سهل الوصول تر کند.

2. احساسات خود را تخليه کنيد

هيچ ايرادي ندارد. کاري که قصد انجامش را داريد ممکن است خيلي دشوار يا خيلي ترسناک به نظر آيد و بايد زماني را براي تخليه اين احساسات در اختيار داشته باشيد. گريه کنيد، فرياد بزنيد و يا فقط چند دقيقه به آرامي نفس بکشيد تا احساسات شما در خصوص آنچه پيش رو داريد تخليه شود. سپس آماده ادامه راه شويد.

3. روي مسير تمرکز کنيد، نه روي مقصد

پس از آنکه از نظر ذهني براي رويارويي با چالش پيش رو آماده شديد، براي آنکه موفقيتتان تضمين شود بايد بياموزيد که روند انجام کار را مورد توجه قرار دهيد. حتي اگر مسير دستيابي به هدف دشوار است، به دنبال لحظاتي که مي تواند در شما ايجاد خشنودي و شعف کند بگرديد و بياموزيد که قدر چالش هايي که در زندگي پيش مي آيد را بدانيد. پيروزي پس از رويارويي با ترس و غلبه بر آن طعمي شيرين و دلپذير دارد. مسير شما به سوي موفقيت با گام گذاشتن در مسير رشد و تعالي معنا پيدا مي کند.

به قول نلسون ماندلا:

«آموخته ام که شهامت به معني عدم وجود ترس نيست، بلکه غلبه بر آن است. يک فرد شجاع شخصي نيست که ترس در وجودش راه ندارد، بلکه شخصي است که مي تواند بر ترس خود پيروز شود.»

http://www.javanannews.ir/fa/News/3864/با-اين-سه-روش،-بر-ترس-هايتان-غلبه-کنيد
بستن   چاپ