آریا جوان
تلاش براي آموزش حقوق دختران در پايه‌هاي پنجم و ششم
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 4:22:38 PM
ايسنا

مهناز احمدي با بيان اينکه در تلاش هستيم برنامه‌هاي ويژه سال‌هاي گذشته خود را  با پوشش بيشتري اجرا کنيم اظهار کرد: در سال تحصيلي جاري قصد داريم آموزش حقوق دختران را به پايه‌هاي پنجم و ششم برسانيم.

وي افزود: رييس جمهور چندي پيش منشور حقوق شهروندي را به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ کرد؛  اجرايي کردن بندهاي مختلف منشور حقوق شهروندي ابلاغي از سوي رييس جمهور تکليفي براي همه دستگاه‌هاست.

مديرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش با تاکيد بر اينکه معبر حقوق شهروندي، وزارت آموزش و پرورش است گفت:  اگر در آموزش و پرورش، معلم، دانش آموز و والدين اطلاعات کافي نسبت به حقوق خود داشته باشند، تکاليف خود به عنوان يک شهروند را نيز بدرستي انجام مي‌دهند.

احمدي ادامه داد: در پايه پنجم و ششم آموزش کليات حقوق شهروندي مدنظر است. وقتي دانش آموزي از دوره ابتدايي احترام به همنوع، دوست داشتن همنوع، رعايت قوانين و مقررات و مانند آنها را که نشانگر حقوق شهروندي است بياموزد و به آن عمل کند اين رفتارها بتدريج در وجودش نهادينه مي‌شود و در دوران بزرگسالي هم آن‌ها را رعايت خواهد کرد.

مديرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش پيش از اين از "آموزش حقوق و تکاليف به دختران دوره متوسطه دوم" نيز خبر داده و گفته بود: آموزش حقوق و تکاليف به دختران يکي از طرح‌هاي مشترک اين وزارتخانه و معاونت زنان رياست جمهوري است. ما اقدام به تدوين کتاب ويژه دانش آموزي، طرح آموزش حقوق و تکاليف براي دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم کرده‌ايم. 48 هزار و 10 نفر از دانش آموزان در 15 استان تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند. در حال حاضر برخي استان ها اعلام کردند که حتي اگر به آنها اعتباري تخصيص داده نشود داوطلب آموزش حقوق و تکاليف به دانش آموزان هستند، البته اين موارد به والدين و اولياي مدرسه نيز آموزش داده شده است.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3892/تلاش-براي-آموزش-حقوق-دختران-در-پايه‌هاي-پنجم-و-ششم
بستن   چاپ