آریا جوان
5 فايده ورزش در هواي سرد زمستان
دوشنبه 11 بهمن 1395 - 3:22:00 PM
بيتوته

در سرماي زمستان بيشتر افراد علاقه‌اي به ورزش کردن ندارند و به دليل سرماي هوا بيشتر دوست دارند که در خانه باشند. با اين وجود بهتر است بدانيد که ورزش در سرما فوايد زيادي دارد به سلامت جسمي و روحي کمک مي‌کند.

ورزش در هواي سرد ايمني بدن را افزايش مي‌دهد و به سلامتي کمک مي‌کند.

5 فايده اصلي ورزش در زمستان و سرما عبارتند از:

1- سوزاندن  کالري: 

سرما باعث مي‌شود که انرژي بيشتري براي افزايش دماي بدن مصرف شود. يک استاد علم حرکت شناسي در اين باره مي‌گويد: اگر در سرما ورزش کنيد 10 تا 40 درصد بيشتر کالري مي‌سوزانيد.

يک فردي که 75 کيلوگرم وزن دارد با انجام فعاليت‌هاي زمستاني زير بيشتر کالري مي‌سوزانند: 

اسکيت 544 کالري در ساعت 

اسکي 476 کالري در ساعت 

اسنوبرد 476 کالري در ساعت

2- افزايش قدرت استخوان‌ها: 

معمولا افراد در فصل زمستان در خانه مي‌مانند و کمتر در معرض آفتاب قرار دارند. در صورتي که در فضاي باز ورزش کنيد ويتامين D بيشتري در بدن شما توليد خواهد شد که قدرتمند شدن استخوان‌ها مي‌شود. در صورتي که فرد 15 دقيقه در فضاي آزاد باشد ويتامين D زيادي در بدن توليد مي‌شود که براي سلامت استخوان‌ها مفيد است.

3- افزايش سلامتي: 

معمولا تصور مي‌شود که قرار گرفتن در هواي سرد باعث افزايش احتمال سرماخوردگي و آنفولانزا مي‌شود اما اين تصور غلط است و ورزش در هواي سرد و آزاد باعث افزايش کارايي سيستم ايمني بدني مي‌شود.

4- بهبود بخشيدن روحيه: 

افراد زيادي در فصل زمستان روحيه خوبي ندارند و احساس افسردگي مي‌کنند. قدم زدن و ورزش کردن در هواي سرد مي‌تواند روحيه افراد را بهبود ببخشد به خصوص اگر با بارش برف همراه باشد. قدم زدن در برف استرس را کاهش مي‌دهد.

5- افزايش کيفيت ورزش: 

مطالعات مختلف نشان داده است که ورزش در فضاي باز و در طبيعت نسبت به ورزش در باشگاه نتيجه بهتري دارد. براي مثال زماني که در فضاي باز مي‌دويد پستي و بلندي زمين و مقاومت باد ورزش را بيشتر به چالش مي‌کشد.

بررسي‌ها نشان داده است افرادي که در فضاي باز ورزش مي‌کنند فعال‌تر هستند و بيشتر از ورزش لذت مي‌برند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3894/5-فايده-ورزش-در-هواي-سرد-زمستان
بستن   چاپ