آریا جوان
بزرگترين اشتباهات دختران در اولين ملاقات با پسران
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 1:27:21 PM
آريا
براي اينکه بزرگ ترين اشتباهات آداب معاشرت را بشناسيد و بدانيد چه مسايلي باعث ناراحتي و بي حوصله شدن مردان در طول قرارهاي ملاقات مي شود، مطلب زير را مطالعه کنيد.

چه چيزي مي تواند يک آشنايي بالقوه بسيار خوب را خراب کند؟ فراموش کردن اصول اخلاقي مهم در قرار ملاقات هاي ابتدايي! همان طور که خانم ها اصولا از مردهايي که مدام از زنان ديگر صحبت مي کنند يا زنان زيادي با آنها تماس برقرار مي کنند، خوششان نمي آيد، مسايلي هم هست که مردها دوست ندارند و به خاطر آنها حاضرند قيد ازدواج با شما را بزنند. به طور مثال، پرسيدن سوالات خيلي شخصي وقتي هنوز در اولين جلسات آشنايي هستيد.

تشکر نمي کنيد
درست است که تنظيم ديدارها و ترتيب دادن مقدمات آن به عهده داماد و خانواده او است اما قرار نيست شما هم نقش يک شاهزاده را ايفا کنيد. اگر قبل يا بعد از جلسه خواستگاري، ديداري در خارج از خانه داريد، يادتان باشد از اين که وقت و هزينه اي براي اين ديدار متقبل شده تشکر کنيد. شايد اضطراب و هيجان و شرم مانع از اين شود که آداب معاشرت را به درستي به جا بياوريد. اما بايد بدانيد که تشکر نکردن يکي از بزرگترين اشتباهات ممکن براي از چشم ديگري افتادن است. همسر آينده شما انتظار ندارد صورت حساب را پرداخت کنيد، اما انتظار دارد هنگام خداحافظي حداقل يک تشکر ساده بکنيد. يا حتي فرداي آن روز از طريق پيامک تشکر کنيد.

شروع يک مکالمه بحث‌برانگيز
در هنگام مکالمات، به تمايل طرف مقابل براي گفتگو توجه کنيد. او را با زياد سخنراني کردن و تعربف کردن از خود در موضع ضعف قرار ندهيد. هميشه موضوع هاي آرام و دوطرفه براي صحبت هاي خود انتخاب و از بحث و منفي بافي دوري کنيد. بگذاريد بحث بين هر دو شما در جريان باشد. متکلم وحده بودن و مسلسل وار از خود و خانواده تان گفتن، فقط داماد آينده را کلافه مي کند.

صحبت در مورد نامزد سابق
به هيچ عنوان کار درست و عاقلانه اي نيست که در مورد نامزد سابق خود با مردي صحبت کنيد که براي نخستين بار او را ملاقات مي کنيد و قرار است دوستي طولاني مدتي با هم داشته باشيد. اين کار ممکن است باعث ناراحتي و انزجار طرف مقابل بشود و ديگر هرگز با شما تماس نگيرد زيرا تصور مي کند اگر يک روز از او جدا شويد، در مقابل مرد ديگري خواهيد نشست و او را مسخره خواهيد کرد. اگر حرفي براي گفتن نداريد، بهتر است اصلا حرفي نزنيد.

مدام چک کردن موبايل
اگر فکر مي کنيد که تلفن همراه شما قرار است مدام زنگ بخورد يا پيامک برسد و شما مجبور به پاسخ هستيد، بهتر است آن را خاموش يا سايلنت کنيد. مردها اصولا از زن هايي که مدام تلفني با دوستان خود صحبت مي کنند و براي روزهاي آينده برنامه ريزي مي کنند، خوششان نمي آيد. اگر تلفن کاري مهمي داريد که در طول قرار بايد پاسخ بدهيد، بهتر است از قبل آن را به طرف مقابل بگوييد و پيشاپيش از هر گونه وقفه اي عذرخواهي کنيد.

بيشتر از حد لازم ماندن
در قرارهاي اول و ملاقات هاي آشنايي معمولا ساعت ها همچون چند دقيقه کوتاه مي گذرند. اما بايد حواستان به ساعت باشد. اگر مردي مدام به ساعت خود نگاه کرد، خميازه کشيد يا در مورد مشغله اي که فردا صبح دارد صحبت کرد، زمان رفتن فرا رسيده است و بايد مودبانه خداحافظي کنيد و برويد تا يک قرار مهم به يک کابوس ناراحت کننده تبديل نشود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3901/بزرگترين-اشتباهات-دختران-در-اولين-ملاقات-با-پسران
بستن   چاپ