آریا جوان
شستن بيش از حد به مو آسيب مي‌زند
شنبه 16 بهمن 1395 - 2:00:40 PM
بيتوته

تحقيقات دانشمندان نشان مي‌دهد که شستن بيش از حد موها، به سلامت مو آسيب مي‌رساند. اين آسيب در اثر از ايجاد تغيير در اکو سيستم حاکم بر موهاي شما بوجود مي آيد

نتايج تحقيقات دانشمندان نشان داده است که شستشوي بيش‌ از حد موها مي‌تواند به مو آسيب وارد کند.

تحقيقات دانشمندان مرکز ژنتيک دانشگاه يوتا در آمريکا حاکي از اين است که شستشوي زياد موها، نه‌تنها براي موي انسان مفيد نيست بلکه مي‌تواند به مو آسيب وارد کند.

نتايج تحقيقات اين مرکز علوم ژنتيک حاکي است، شستشوي بيش‌ازحد مي‌تواند به همه باکتري‌ها، ويروس‌ها و ديگر ميکروب‌ها که در داخل و روي پوست زندگي مي‌کنند، آسيب وارد کند.

طبق اين گزارش، «ريزاندامگان همزيست» براي بهداشت و سلامتي انسان ضروري هستند و نتايج اين تحقيقات نشان مي‌دهد که "ايجاد اختلال در اکوسيستم «ريزاندامگان همزيست»، مي‌تواند موجب ايجاد بيماري شود"؛ در نتيجه سيستم ايمني بدن سيستم گوارشي و قلب ممکن است آسيب ببيند.

بررسي روي ساکنان روستاي «يانومامي» در آمازون نشان داد افرادي که در آنجا زندگي مي‌کنند، ميکروب‌هاي زيادتري روي پوست خود دارند؛ آن‌ها همچنين گسترده‌ترين عملکرد باکتريايي و ژنتيکي را که تاکنون در انسان گزارش‌شده، دارند.

در نهايت نتايج اين تحقيقات نشان داد که شستشو و شامپو زدن موها بر گوناگوني «ريزاندامگان همزيست» تأثير مي‌گذارد اما چيزي که در اين تحقيقات مشخص نشد اين بود که چند وقت به چند وقت بايد دوش گرفت.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3904/شستن-بيش-از-حد-به-مو-آسيب-مي‌زند
بستن   چاپ