آریا جوان
بهترين ويتامين ها براي حفظ سلامت پوست را بشناسيد
شنبه 16 بهمن 1395 - 3:37:25 PM
مهر
آکادمي درماتولوژي آمريکا رژيم غذايي سالم را بخشي از شيوه مراقبت از پوست عنوان مي کند. در ادامه به برخي راهکارهاي درمان مشکلات پوستي اشاره مي شود.

افراد مبتلا به آکنه

طبق اعلام مرکز پزشکي دانشگاه مريلند، افراد مبتلا به آکنه پوستي بايد ويتامين A مصرف کنند  که منبع آن، رتينوئيدها و کاروتنوئيدها هستند. در حقيقت بسياري از درمان هاي آکنه حاوي رتينوئيدهاي اين ويتامين نظير «آکوتان» است که معمولا به عنوان درمان آکنه در نظر گرفته مي شود.

با اين حال ويتامين A محلول در چربي است بدين معنا که در صورت مصرف در مقادير بالا مي توانند سمي باشد. ميزان مجاز مصرف اين ويتامين براي مردان 900 ميکروگرم و براي زنان 700 ميکروگرم توصيه مي شود. ويتامين A زمانيکه به شکل موضعي استفاده مي شود مي تواند بسيار موثر باشد.

حفاظت در مقابل آسيب ناشي از نورخورشيد

مطالعات نشان داده اند که ويتامين هاي C و E مي توانند محافظ خوبي در مقابل آسيب ناشي از نورخورشيد و سرطان پوست باشند. به گفته محققان، اين آنتي اکسيدان ها مي توانند توانايي طبيعي پوست را در ترميم خود افزايش دهند. پزشکان مصرف مکمل هاي حاوي 1000 تا 3000 ميليگرم ويتامين C، 400 واحد بين المللي ويتامين E، و 100 تا 200 ميکروگرم سلنيوم را توصيه مي کنند.

البته بسياري از کرم ها هم داراي خواص ويتامين هاي C و E هستند و مصرف موضعي آنها مي تواند سودمند باشد.

کاهش چين و چروک

بسياري از مطالعات و تحقيقات نشان مي دهند که ويتامين C مي تواند نشانه هاي افزايش سن را کاهش دهد. به گفته محققان، مصرف بيشتر ويتامين C با بروز چين و چروک هاي کمتر مرتبط است.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3906/بهترين-ويتامين-ها-براي-حفظ-سلامت-پوست-را-بشناسيد
بستن   چاپ