آریا جوان
افزايش وام ازدواج به 10 ميليون تومان/ همه ثبت نام کنندگان وام مي گيرند
سه شنبه 19 بهمن 1395 - 1:46:30 PM
ايرنا
محمدرضا رستمي روز سه شنبه در مراسم اعطاي پروانه مراکز تخصصي مشاوره ازدواج و خانواده که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: دولت يازدهم با وجود فشارهاي زياد اقتصادي، اقدام به اين کار کرد و در حال حاضر تمام ثبت نام شدگان در سامانه وام ازدواج وام خود را دريافت کرده‌اند.
به گفته رستمي، تا پايان سال جاري يک ميليون و 100 هزار نفر اين وام را دريافت خواهند کرد.
وي مشارکت متخصصان اعم از روانشناسان و مشاوران و مشارکت سمن هاي فعال اجتماعي را يکي از مجموعه فعاليت‌هاي حوزه جوانان اعلام کرد و گفت: فعاليت مراکز خدمات مشاوره‌ ازدواج و خانواده در زمان فعاليت سازمان ملي جوانان آغاز شده و نتايج ارزشمندي داشته است.
رستمي با اشاره به افزايش آمار طلاق در پنج سال اول زندگي مشترک زوج ها، گفت:در زمان حاضر آموزش‌هاي پيش از ازدواج به منظور تشکيل خانواده جدي‌تر گرفته شد به همين منظور برنامه مشاوره 16 ساعته‌اي طراحي گرديد که زوج ها از آن بهره ببرند.
رستمي درباره تاريخچه فعاليت مراکز مشاوره کشور گفت: در سال‌هاي 92 تا 94، 54 مرکز مشاوره ازدواج و خانواده فعاليت خود را آغاز کرده‌اند اما بر اساس برنامه ريزي ها تا پايان دولت يازدهم تعداد اين مراکز به 300 مرکز مشاوره افزايش پيدا خواهد کرد.
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اين که هم اکنون در 16 استان کشور هيچ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده‌ وجود ندارد،‌گفت: تلاش مي کنيم تمام استان ها داراي مرکز مشاوره شوند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3921/افزايش-وام-ازدواج-به-10-ميليون-تومان--همه-ثبت-نام-کنندگان-وام-مي-گيرند
بستن   چاپ