آریا جوان
شيوع مصرف دخانيات در بين 8 درصد دانشجويان
چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 1:57:01 PM
ايسنا

دکتر مجتبي صديقي با اعلام اين مطلب اظهار کرد: طرح دانشگاه عاري از دخانيات از سال جاري در دانشگاه‌ها اجرايي شده و براساس اين طرح تلاش داريم با بکارگيري راهکارهايي نظير فرهنگ سازي، آموزش و غيره از استعمال دخانيات در دانشگاه‌ها يعني محوطه‌هاي آموزشي، سلف و خوابگاهي جلوگيري کرد.  در اين طرح به جاي اجبار و تنبيه، مضرات دخانيات و مشکلات آن به دانشجويان گفته مي شود.

وي در ادامه با بيان اينکه استعمال دخانيات در فضاهاي بسته دانشگاهي ممنوع است، تصريح کرد: بحث عدم مصرف دخانيات بين دانشجويان در محيط‌هاي دانشگاهي در آيين‌نامه انضباطي به صراحت ذکر شده است، اما اين آيين‌نامه فقط مصرف دخانيات در فضاهاي بسته اشاره دارد و آن را ممنوع کرده است.  

رئيس سازمان امور دانشجويان گفت: اگرچه توجيه اين است که دخانيات در فضاهاي باز دانشگاه‌ها استعمال نشود اما بر اساس طرح دانشگاه عاري از دخانيات، دنبال اين هستيم که بتوانيم استعمال دخانيات را از محيط‌هاي آموزشي، خوابگاهي، سلف و غيره دور کنيم.

وي گفت: فعلا تفسير آيين‌نامه فوق اين نيست که اجباري براي ممنوعيت استعمال دخانيات در دانشگاه‌ها داشته باشيم و بايد اين موضوع با فرهنگ‌سازي بين دانشجويان رايج شود، تنها در مواردي که دخانيات در محيط‌هاي بسته دانشگاهي استعمال شود با دانشجويان برخورد خواهد شد.

دکتر صديقي ادامه داد: در حال حاضر طرح عاري از دخانيات به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و برخي از  دانشگاه‌ها اين طرح را اجرايي کردند.اما بطور کلي ميزان مشارکت دانشگاه‌ها در اجراي آن متفاوت است.

رئيس سازمان امور دانشجويان  در پايان گزارشي از ميزان و نحوه استعمال دخانيات در دانشگاه‌ها ارائه داد و گفت: بحث استعمال دخانيات در بين دانشجويان را بايد به دو صورت تفنني و مداوم مورد بررسي قرار دارد. اما در مجموع مصرف مداوم دخانيات بين دانشجويان نگران‌کننده است. زيرا براساس نظرسنجي که ارديبهشت‌ماه امسال انجام شد حدود 8 درصد دانشجويان به طور مداوم سيگار مصرف مي‌کنند و نظر سنجش بعدي اوايل سال آينده انجام خواهد گرفت.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3925/شيوع-مصرف-دخانيات-در-بين-8-درصد-دانشجويان
بستن   چاپ