آریا جوان
تمام کاربران در معرض تبديل شدن به يک "زامبي اينترنتي" هستند!
چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 2:42:32 PM
ايسنا
"زامبي‌هاي اينترنتي" به افرادي گفته مي‌شود که با نظرات و پست‌هايشان باعث آزردگي ديگر کاربران مي‌شوند.

بسياري از افراد معتقدند که رفتارشان با اين‌گونه افراد متفاوت است اما اين تحقيق نشان مي‌دهد که تقريبا همه در معرض تبديل شدن به يک کاربر ناهنجار هستند.

جاستين چنگ از محققان علوم رايانه دانشگاه استنفورد گفت: هدف ما در اين تحقيق بررسي اين موضوع بود که چرا خشونت در فضاي مجازي گسترش يافته و ويژگي افراد خشن در اين محيط چيست؟

در جريان اين تحقيقات 667 نفر مورد بررسي و آزمايش قرار گرفتند.

در بخش اول آزمايش‌ها به افراد حاضر در آزمايش يک تست داده شد که يا بسيار ساده و يا بسيار سخت بود. پس از پايان تست همانطور که انتظار مي‌رفت، ميزان عصبانيت، تنش، استرس و خستگي در بين افرادي که تست‌ آنها مشکل بود، به مراتب بيشتر بود. پس از پايان تست يک مقاله در اختيار شرکت‌گنندگان قرار گرفت که در بعضي از نسخه‌هاي آن چند نظر آزاردهنده نيز وجود داشت. سپس از آنها خواسته شد که پس از خواندن آن در قسمت نظرات، نظر خود را بنويسند.

نکته جالب اين بود که نظرات 35 درصد افرادي که تست آنها ساده بوده و نظرات آزاردهنده را نيز نديده بودند، نظرات آزاردهنده ارسال کردند.

50 درصد افرادي که تست آنها مشکل بود و يا با نظرات آزاردهنده مواجه شده بودند نيز اقدام به ارسال نظرات توهين‌آميز کردند.

و در نهايت، اين ميزان در بين افرادي که هم تست دشواري داشته و هم نظرات آزاردهنده را ديده بودند به 68 درصد رسيد.

محققان اين تحقيق اعلام کردند که گاهي ممکن است حتي يک کاربر سبب شود که موجي از خشونت در بين بقيه کاربران ايجاد شود و با يک نظر باعث به وجود آمدن نزاعي با چندين نظر توهين‌آميز و آزاردهنده شود. و اين موضوع صرفا محدود به افراد خاصي نمي‌شود و هر فردي با توجه به وضعيت روحي‌اش در آن زمان ممکن است تبديل به يک کاربر بي‌نزاکت شود.

کريستين نيکولاسکو يکي از محققان اين پروژه گفت: درک اين موضوع که چه مواردي مي‌تواند سبب بروز اين رفتارهاي ضداجتماعي شود مي‌تواند به ما کمک زيادي کند.

وي افزود: اين قبيل تحقيقات در آينده بسيار کمک‌کننده خواهد بود چرا که استفاده از محيط اينترنت و شبکه‌هاي اجتماعي در حال گسترش است و همه بايد براي جلوگيري از گسترش خشونت در اين فضا تلاش کنند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3926/تمام-کاربران-در-معرض-تبديل-شدن-به-يک-"زامبي-اينترنتي"-هستند!
بستن   چاپ