آریا جوان
قبل از ازدواج تکليف اين قضيه را مشخص کنيد
چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 3:59:53 PM
آريا
مشاوران خانواده تاکيد مي‌کنند پيش از ازدواج درباره موضوعات مالي با همسرتان صحبت کنيد و نظرتان را درباره درآمدها و نحوه خرج‌کردن آن مطرح نماييد.

البته شايد روزهاي اول اين موضوع خيلي براي شما مهم نباشد، اما شک نکنيد پس از گذشت حداکثر يکي دو سال، مسائل مالي هم اهميت و جايگاه خود را پيدا مي‌کند و آن وقت شايد قدري دير و حداقل سخت باشد که به فکر بيفتيد چطور مشکلاتي را که ميان شما و همسرتان پيش آمده، حل کنيد. از طرف ديگر، متاسفانه اختلافات مالي يکي از دلايل طلاق هم به حساب مي‌آيد و زن و شوهرهاي زيادي را پس از سال‌ها زندگي مشترک به دادگاه مي‌کشاند. همين نکته کافي است که از همين روزهاي اول با واقع‌بيني به پول و مسائل مالي هم فکر کرده و در اين مورد تکليف‌تان را با همسرتان روشن کنيد تا در آينده مشکلي براي‌تان پيش نيايد.

پس از همان روزهاي نخست و ابتداي کار درباره درآمدتان با همسر آينده خود صحبت کنيد و حتي بدهي‌هايي را که احيانا داريد با او در ميان بگذاريد.

نکته مهمي که بايد يادتان باشد اين که از همين مرحله بايد صادقانه صحبت کنيد و هيچ موضوعي را از همسرتان مخفي نکنيد. شرايط روحي هر دو نفر در روزهاي پيش از ازدواج فرصت خوبي است براي اين که وضع مالي خود را براي همسرتان بازگو کرده و درباره مديريت مالي در زندگي مشترک با هم حرف بزنيد. مطمئن باشيد اگر اين حرف‌ها را ناديده بگيريد يا با ساده‌انديشي از کنارش بگذريد، فقط شرايط پس از ازدواج را براي خودتان سخت‌تر کرده‌ايد؛ چون صحبت‌کردن درباره اين مسائل پيش از ازدواج به مراتب ساده‌تر از ماه‌ها و سال‌هاي بعد است و در ابتداي راه، مشکلات هم بهتر و راحت‌تر حل مي‌شود.

باز هم تاکيد مي‌شود، زماني که درباره اين مسائل با هم صحبت مي‌کنيد، به تمام جزئيات بپردازيد. با اين روش علاوه بر اين که از نظر مالي خيال‌تان راحت مي‌شود، مي‌توانيد عادت‌هاي همسر آينده‌تان را هم بهتر و شفاف‌تر پيدا کنيد؛ عادت‌هايي که شايد در بحث‌هاي عادي روزمره متوجه‌شان نشويد ولي در اين مواقع مي‌توانيد بفهميد همسرتان انسان ولخرجي است يا صرفه‌جو، خسيس است يا دست و دلباز و اين بهترين موقعيت براي تطبيق شرايط روحي شما با شريک آينده زندگي‌تان است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3929/قبل-از-ازدواج-تکليف-اين-قضيه-را-مشخص-کنيد
بستن   چاپ