آریا جوان
کاهش هزينه معافيت هاي خدمت سربازي
شنبه 23 بهمن 1395 - 1:36:01 PM
ايرنا
سرهنگ نجف حميد زاده در خصوص نحوه رسيدگي به معافيت پزشکي در بيماري هاي مشهود، گفت : در بيماري هايي مانند قطع عضو و معلوليت ، پزشک معاينه اوليه در صورت تشخيص و تاييد بيماري، پرونده، بدون نياز به نظريه پزشک متخصص در شوراي پزشکي وظيفه عمومي بررسي مي شود.
سرهنگ حميد زاده از حذف مراحل واکسيناسيون و معاينه اوليه براي مشمولان متقاضي معافيت هاي کفالت و موارد خاص خبرداد و افزود: مشمولاني که از طريق دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس+10) درخواست معافيت هاي کفالت و موارد خاص را ثبت کرده اند، بدون نياز به انجام معاينه اوليه پزشکي و واکسيناسيون، مي توانند مراحل معافيت از خدمت را انجام دهند.
وي ادامه داد: پس از انجام بررسي هاي لازم از سوي وظيفه عمومي، مشمولي که شرايط معافيت سربازي را نداشته باشد، در صورت دانشجو بودن، معافيت تحصيلي وي ادامه مي يابد و در غير اين صورت مي بايست مراحل اعزام به خدمت از قبيل واکسيناسيون و معاينه اوليه را انجام دهد.
معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ، افزود: با هماهنگي هاي صورت گرفته در مواردي مانند معرفي به بيمارستان خود مشمول و يا اعضاي خانواده وي (پدر، برادر ، خواهر)، نظر يک پزشک متخصص کفايت کرده و نيازي به انجام معاينه مجدد توسط متخصص ديگر نبوده که اين امر منجر به کاهش هزينه هاي مشمولان و خانواده هاي آنان مي شود.
سرهنگ حميدزاده در خصوص ديگر اقدامات مربوط به کاهش هزينه هاي خدمت سربازي،گفت: در مواردي که نياز به معاينات تخصصي خود مشمول و يا خانواده وي باشد،اين معاينات در بيمارستان هاي دولتي و يا مربوط به نيروهاي مسلح صورت مي گيرد و از ارجاع مشمولان به بيمارستان هاي غير دولتي که موجب افزايش هزينه براي آنان مي شود، جلوگيري مي شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3934/کاهش-هزينه-معافيت-هاي-خدمت-سربازي
بستن   چاپ