آریا جوان
با 7 روش ذهن اطرافيان تان را بخوانيد!
يکشنبه 24 بهمن 1395 - 1:36:05 PM
آريا
انسانها عموما موجودات کنجکاوي هستند و دانستن افکار يا رازهاي پنهان، آنها را به وجد مي آورد. موضوع وقتي جالبتر مي شود که آنها بتوانند ذهن دوست يا همسرشان را بخوانند. شايد با خواندن تيتر مطلب، پيش خودتان فکر کرديد که: « امروز ميرم خونه و فکر داداشم رو مي خونم تا ببينم چرا اين چند روز اخلاقش عوض شده » ولي عجله نکنيد، اين کار به آن سادگي هم که تصور مي کنيد نيست.

يکي از روشهاي موثر ذهن خواني، درک زبان بدن است. در واقع افراد در حين حرف زدن، به صورت ناخودآگاه قسمتي از بدنشان را تکان مي دهند و اين حرکات نشان دهنده تفکرات و احساسات دروني فرد نسبت به موضوع جاري دانست.

براي مثال وقتي از افراد راجع به شماره تلفن شان در 10 سال پيش سوال کنيد، آنها سعي مي کنند از حافظه شان براي به خاطر آوردن آن کمک بگيرند و وقتي از آنها راجع به آرزويشان مي پرسيد آنها سعي مي کنند تا تصويري را در ذهنشان بسازند.

محققان بر اين باورند که افکاري همچون امثال بالا، واکنش فيزيکي چشم را به دنبال دارند، که شما با تشخيص آنها مي توانيد تقريبا حدس بزنيد که فرد به چه چيزي فکر مي کند.

قبل از خواندن اين 7 واکنش، لازم است به 2 نکته مهم توجه کنيد :

1 - اين واکنش ها بر اساس افراد راست - دست نوشته شده اند و در صورتي که فرد مورد نظر چپ دست است، بايد آنها را برعکس در نظر بگيريد.

2 - منظور از راست يا چپ، ديد شما نسبت به فرد انجام دهنده واکنش مي باشد.

واکنش هاي چشمي

1 - بالا – سمت راست : نشانگر جستجو و بازسازي رويدادي تصويري که در گذشته رخ داده است.

2 - بالا – سمت چپ : در حال ساختن تصوير و يا رويداد جديد.

3 - مستقيم – سمت راست : بخاطر آورن صوتي که در گذشته شنيده شده است.

4 - مستقيم – سمت چپ :‌ در حال ساختن کلمه و يا صوتي که در گذشته رخ نداده است.

5 - پايين – سمت راست : صحبت کردن شخص با ضمير داخلي اش

6 - پايين – سمت چپ : به خاطر آوردن و يا تصور يکي از حواس، لامسه، بويايي و يا چشايي

7 - چند حرکت و يا بدون حرکت : ممکن است شما سوالي را از فرد مورد نظر بپرسيد و فرد هيچکدام از حرکات فوق را انجام ندهد و به يک نقطه خيره شود. اين بدين معني است که فرد دارد سوال و جواب را به صورت تصويري بررسي و شبيه سازي مي کند.

به خاطر داشته باشيد که اين واکنش ها براي تمامي افراد يکسان نيستند و ممکن است استثناهايي نيز وجود داشته باشد، ولي همين الان مي توانيد آنها را با همسر و يا دوستتان تمرين کنيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/3936/با-7-روش-ذهن-اطرافيان-تان-را-بخوانيد!
بستن   چاپ