آریا جوان
ورزش براي کنترل وزن کافي نيست
يکشنبه 24 بهمن 1395 - 3:41:00 PM
ايسنا
"لارا دوگاس" استاديار علوم بهداشت عمومي در دانشگاه لويولا شيکاگو گفت: در بررسي عوامل بروز چاقي آنچه که واقعا لازم است بررسي شود، نوع مواد خوراکي مصرفي افراد است. به طور مثال بررسي‌هاي پيشين خطر چاقي را با مصرف خوراکي‌هاي پرکالري و نوشيدني‌هاي حاوي مواد قندي مرتبط دانسته است.

در عين حال در مطالعه جديد متخصصان آمريکايي مدعي شدند مقدار ساعتي که افراد در هفته صرف ورزش کردن مي‌کنند در کيفيت کنترل وزن افراد نقشي ندارد.

در حقيقت تعدادي از افراد که بيش از ديگران ورزش مي‌کردند در مدت دو سال انجام مطالعه وزن بيشتري پيدا کرده‌اند در حالي که گروهي که کمتر از ديگران ورزش مي‌کردند در مدت زمان انجام مطالعه وزن خود را از دست داده‌اند.

به گفته دوگاس، يافته‌ها حاکي از آن است که فعاليت جسمي به تنهايي براي پيشگيري از افزايش وزن کافي نيست.

هرچند مشخص نيست که چرا ورزش کردن به تنهايي به کاهش وزن کمک نمي‌کند و بلکه گاهي منجر به افزايش وزن هم مي‌شود اما يکي از دلايل اين تاثيرگذاري مي‌تواند افزايش اشتها به دنبال ورزش کردن باشد.

به گزارش لايوساينس، با وجود نتايج به دست آمده در اين مطالعه محققان همچنان به افراد توصيه مي‌کنند که فعاليت جسمي کافي داشته باشند و در کنار آن ساير فاکتورها و الگوهاي سلامتي از جمله تغذيه را نيز در سبک زندگي خود بگنجانند.

اين متخصصان تاکيد کردند: نتايج اين مطالعه به معناي ترک ورزش و بيهوده دانستن آن نيست و بدون شک ورزش و تحرک بدني، مزاياي بسياري براي سلامت جسم و روان دارد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3940/ورزش-براي-کنترل-وزن-کافي-نيست
بستن   چاپ