آریا جوان
حل مشکل جوانان نيازمند عزم حاکميت است
دوشنبه 25 بهمن 1395 - 1:08:07 PM
ايسنا

رضا حجتي افزود: در سال‌هاي گذشته يک سازمان هماهنگ کننده در سطح عالي براي جوانان را منحل و آن را به زائده‌اي بر ورزش تبديل کرده‌ايم. اين جايگاه قدرت هماهنگي و مديريتي چنداني در حوزه جوانان ندارد و دستگاه‌ها به آن گوش نمي‌دهند. در اين شرايط مسائل جوانان حل نمي‌شود.

وي تاکيد کرد: حل مشکلات جوانان نه در حيطه اختيارات وزارت ورزش و جوانان است و نه اين وزارتخانه چنين تواني دارد. در حال حاضر دست کم 25 دستگاه متولي امور جوانان هستند ضمن آن‌که جامعه نيز بايد براي حل مشکلات جوانان تلاش کند.

مديرکل مشارکت‌هاي اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: دستگاه‌هاي متولي اگر قصد تصدي‌گري داشته باشند، کار اشتباهي انجام داده‌اند. اين دستگاه‌ها بايد زمينه‌سازي و سياست‌گذاري‌هاي لازم را در حوزه جوانان انجام دهند علاوه بر پشتيباني‌ به‌درستي به امور نظارت کنند اما اکنون عزم جدي براي پرداختن به مسائل جوانان وجود ندارد.

حجتي در ادامه گفت: براي حل مشکلات جوانان بايد به بيکاري، مسکن و ازدواج بپردازيم. اين موضوعات، مشکلات پايه‌اي جوانان هستند و عموميت دارند. بعد از آن مواردي مطرح مي‌شود که فوريت ندارد اما از اهميت زيادي برخوردار هستند. از جمله آن‌ها مي‌توان به موضوع مشارکت اشاره کرد.

وي افزود: اگر يک جوان روحيه مشارکت‌جويي نداشته باشد و به مشارکت طلبيده نشود، جامعه‌گريز مي‌شود يا دست‌کم جامعه‌پذيري او ضعيف خواهد بود و نمي‌تواند در خدمت انسجام اجتماعي قرار گيرد. در نتيجه سرمايه اجتماعي کاهش مي‌يابد. کاهش يک درصد از سرمايه اجتماعي ضرر بسيار زيادي بر بخش‌هاي ديگر جامعه وارد مي‌کند.

حجتي در پايان با اشاره به ضرورت تلاش مستمر براي تشکيل سرمايه اجتماعي تاکيد کرد: اين سرمايه به طورمداوم بايد شکل بگيرد و تقويت شود؛ اين در حاليست که اکنون حساسيت لازم در اين زمينه ديده نمي‌شود. هيچ برنامه منسجمي در زمينه مشارکت اجتماعي جوانان مشاهده نمي‌شود و در دولت عزم جدي در اين خصوص وجود ندارد

http://www.javanannews.ir/fa/News/3941/حل-مشکل-جوانان-نيازمند-عزم-حاکميت-است
بستن   چاپ