آریا جوان
ازدواج و خانواده درصدر موضوعات مورد بررسي در ستاد ساماندهي جوانان
شنبه 30 بهمن 1395 - 2:36:36 PM
ايسنا

سيد جواد رضوي افزود: 4.7 درصد از موضوعات مورد بررسي مربوط به ستادهاي استاني و شهرستاني امور جوانان در زمينه هويت، 3.7 درصد درباره اشتغال، 7.4 درصد در زمينه مشارکت اجتماعي 4.8 درصد درباره فضاي مجازي و 1.3 درصد در حوزه يافته‌هاي پژوهشي حوزه جوانان،20.4 درصد درباره عملکرد دستگاه‌هاي عضو ستادهاي استاني و شهرستاني و 33 درصد درباره ساير موارد بوده است.

مديرکل ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در 9 ماهه سال جاري 113 ستاد ساماندهي استاني در کشور برگزار شد، اظهارکرد: در 59 درصد از اين ستادها، استانداران حضور داشتند. 1067 ستاد شهرستاني نيز تشکيل شد که در بيش از 71 درصد از آن‌ها فرماندار شرکت کرد.

وي در ادامه گفت: استان‌هاي آذربايجان شرقي، بوشهر، چهارمحال و بختياري، خراسان شمالي، خوزستان، فارس، قزوين، گيلان، گلستان و مازندران بيش از 60 درصد از اهداف پيش بيني شده براي ستادهاي استاني را محقق کرده‌اند. بر اساس آئين نامه ،دست کم در هر يک از استان‌هاي کشور بايد 10 ستاد استاني ساماندهي امور جوانان برگزار شود و در آن‌ها موضوعات مختلف مربوط به جوانان براساس سياست‌ها و برنامه‌هاي اعلام شده از طرف وزارت ورزش و جوانان و قوانين و مقررات  مطرح شود.

مديرکل ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: تلاش کرده‌ايم همه شهرستان‌ها به موضوع ساماندهي امور جوانان بپردازند. اقداماتي براي ارتقاي کمي و کيفي ستادهاي شهرستاني انجام شده بگونه‌اي که تعداد ستادهاي شهرستاني نسبت به سال گذشته 48 درصد افزايش يافته است.

وي اضافه کرد: در تشکيل ستادهاي شهرستاني، استان‌هاي آذربايجان شرقي، چهارمحال و بختياري، زنجان، سمنان، کردستان، گلستان، کرمان و يزد پيشتاز هستند البته صرف برگزاري جلسات اهميت ندارد بلکه انجام هماهنگي و اتخاذ تصميم‌هاي درست درباره موضوع جوانان و ماموريت دستگاه‌ها  مهم است.

مديرکل ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: برحضور نمايندگان جوانان در جلسات تاکيد داريم چرا که اين کار موجب افزايش مشارکت آنان در تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌ها مي‌شود.

وي با بيان اينکه بر اساس شاخص‌هاي تدوين شده عملکرد استان‌ها را به طور مستمر ارزيابي مي‌کنيم، اظهار کرد: مستنداتي از ستادهاي استاني دريافات مي‌کنيم با دقت بررسي مي‌شود. اگر جلسات برگزار شده بر اساس آيين نامه نباشد، سرجمع جلسات حساب نمي شود.

مديرکل ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: نحوه برگزاري ستادهاي ساماندهي در امتيازات و شاخص‌هاي ارزيابي عملکرد هر استان لحاظ مي‌شود و استان‌هايي که فعاليت بيشتري دارند مي‌توانند سهم بيشتري از منابع را استفاده کنند.

رضوي در پايان تاکيد کرد: آنچه که در رصد فعاليت استان‌ها اهميت دارد حفظ عملکرد خوب و افزايش سطح کيفي آن است. استان‌هايي نيز که عملکرد ضعيفي دارند در جهت ارتقاي عملکردشان تلاش مي‌شود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3957/ازدواج-و-خانواده-درصدر-موضوعات-مورد-بررسي-در-ستاد-ساماندهي-جوانان
بستن   چاپ