آریا جوان
درمان سرطان با خواب زمستاني!
دوشنبه 2 اسفند 1395 - 4:39:29 PM
مهر
دکتر مارکو دورانت يکي از کارشناسان برتر اشعه درماني دنيا در موسسه Fundamental Physics ايتاليا،  معتقد است مي توان به وسيله خواب زمستاني سرطان را درمان کرد. او در اين باره مي گويد: خواب مصنوعي آينده درمان سرطان را به خود اختصاص خواهد داد.

در اين روش با کاهش دماي بدن از 37 درجه به 13 تا 15 درجه سانتيگراد عملکرد بدن آهسته تر شده و به بيان ديگر در آن وقفه اي ايجاد مي شود.

 اين امر به پزشکان زمان بيشتري مي دهد تا تومورها را درمان کنند. به خصوص هنگاميکه سرطان در بدن گسترده شده باشد. همچنين در اين وضعيت درمان تاثيرگذاري بيشتري خواهد داشت زيرا بافت هاي بدون حرکت نسبت به اشعه درماني عکس العمل بهتري نشان مي دهند.

قابليت ايجاد خواب زمستاني در حيوانات مانند خرس و سنجاب وجود دارد اما انسان آن را از دست داده است.

با اين وجود در چند نمونه مختلف افراد توانستند از سرماي شديد جان سالم به در ببرند. به همين دليل اين ايده در ذهن دانشمندان به وجود آمد تا با تزريق دارو خواب زمستاني را در بيماران ايجاد کنند.

دورانت در اين باره مي گويد: نمي توان براي از بين بردن سرطان در تمام نقاط بدن از جراحي يا اشعه درماني استفاه کرد زيرا احتمال دارد بيمار فوت کند. اما اگر بيمار در وضعيت مرگ مصنوعي قرار گيرد، مي توان از رشد سرطان جلوگيري کرد. به عبارت ديگر پزشکان زمان بيشتري براي درمان در اختيار دارند.

در اين حالت مي توان مقاومت اشعه درماني را افزايش داد و به اين ترتيب بخش هاي سرطاني بدن بيمار را بدون آسيبي به او از بين برد.

در پايان درمان بيمار را از خواب زمستاني بيدار مي کنيد و او درمان شده است!

اين شيوه هنوز در انسان مورد آزمايش قرار نگرفته اما در 2013 ميلادي در موش ها (که به طور طبيعي به خواب زمستاني نمي روند) آزمايش شد. موش ها به طور موفقيت آميزي در وضعيت مرگ مصنوعي قرار گرفتند.

 به گفته دورانت تا چهار يا پنج سال آينده مي توان اين روش را براي انسان به کار برد. 


http://www.javanannews.ir/fa/News/3969/درمان-سرطان-با-خواب-زمستاني!
بستن   چاپ