آریا جوان
دکتر سلطانی فر در گفت و گو با رادیو ورزش :
تاریخی ترین نتیجه جام جهانی را کسب کردیم/ همه فکر می کردند زنگ تفریح اسپانیا و پرتغال می شویم /
شنبه 9 تير 1397 - 10:45:02
جوانان نیوز - وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم ملی ایران با حمایت مردم، تدارکات بسیار خوب مسئولان ورزش کشور و فدراسیون فوتبال و عظم و اراده و همت و تلاش ویژه بازیکنان و کادر فنی توانست از حیثیت فوتبال کشور دفاع کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر مسعود سلطانی فر در گفت و گو با رادیو ورزش ضمن تبریک بیستمین سالگرد تاسیس این رادیو گفت: این روز را به مردم، جامعه ورزشی و اصحاب رسانه تبریک و تهنیت عرض می کنم .
وزیر ورزش و جوانان توسعه عرصه کاری هر رسانه ای را رسالتی دانست که بر دوش اصحاب آن رسانه است و تصریح کرد: رادیو ورزش نیز قادر است این رسالت را ایفا کند. امیدوارم روز به روز کیفیت برنامه های این شبکه افزایش یافته و مسائل کارشناسی و مباحثی که مطرح می شود از عمق بیشتری برخوردار شود و در ایجاد شور و شعف و نشاط برای مردم نیز تاثیرات مثبت بیشتری داشته باشد .
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش موفقیت بزرگ تیم ملی فوتبال ایران در بازی های جام جهانی روسیه را به مردم ایران تبریک گفت و افزود: این دوره ما در گروه بسیار دشواری متشکل از قهرمانان قاره های مختلف و تورنمنت های مختلف قرار داشتیم .
او با اشاره به اسپانیا که دارای یکی از بزرگترین لیگ های جهان است خاطرنشان ساخت این کشور ٨ سال پیش قهرمان جهان شده بود. پرتقال دوسال پیش قهرمان اروپا و مراکش نیز امسال قهرمان آفریقا شد. زمانی که این قرعه دشوار نصیب ما شد بسیاری بر این باور بودند که حضور ما در جام جهانی روسیه به منزله زنگ تفریحی برای تیم های بزرگ جهان خواهد بود .
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تیم ملی ایران با حمایت مردم، عظم و اراده ای ویژه را به کار بستند و تلاش کردند تا از حیثیت فوتبال کشور دفاع کنند، گفت: با عنایت خدا مسئولان ورزش کشور و فدراسیون فوتبال با همراهی مردم، حمایت ها و هماهنگی های لازم و تدارکات مورد نیاز را فراهم کردند تا ما بتوانیم تاریخی ترین نتایج فوتبال کشور در ٥ دوره حضور در جام جهانی را کسب کنیم و موجب عزت و افتخار برای همه ایران یان شویم .
وزیر ورزش و جوانان افرود: ملی پوشان کشورمان در جام جهانی فوتبال کاری کردند که همه دنیا در مقابل آنها سر تعظیم فرود بیاورند و برای جوانان ایران ی ارزش ویژه ای قائل شوند .
او با بیان اینکه ما در چهار دوره قبلی حضور خود در جام جهانی مجموعا در ١٢ مسابقه شرکت کردیم که ٨ مسابقه را با باخت واگذار کرده، ٣مسابقه را مساوی کردیم و تنها یک بار پیروزی را در جام ٩٨ در مقابله با تیم آمریکا تجربه کرده بودیم گفت: این دوره نیز در رنکیگ فیفا پرتقال چهارم ، اسپانیا هشتم و ما سی و هفتم بودیم و از لحاظ ارزش قیمتی، بازیکنان نیز بازیکنان پرتقال و اسپانیا ١٥ تا ٢٥ برابر بازیکنان ما ارزش قیمتی داشتند . در این شرایط نابرابر ما با عزم و اراده خاص و وحدت و هماهنگی و تلاش ویژه توانستیم تدارک خوبی را فراهم آوریم و با تلاش کادر مربیگری و همت و از خود گذشتگی تک تک بازیکنانمان، نتایجی تاریخی به دست آمد .
وی کارنامه حضور ایران در جام جهانی روسیه را درخشان و پر افتخار دانست و با بیان اینکه امروز در رده بندی جدید اعلام شده از تیم های مختلف حاضر در جام جهانی ، در میان ٣٢ تیم ، کشور ما رتبه ١٨ را کسب کرد . ١٦ تیم به مرحله بعدی صعود کردند و ما تنها دو پله با صعود فاصله داشتیم .
وی ادامه داد: ما چهار امتیاز کسب کردیم در حالی که امروز آرژانتین و ژاپن ٤ امتیازی به مرحله بعدی صعود کردند و تیم های بزرگی نظیر آلمان حذف شدند . پس مجدد این افتخار آفرینی را به ملت ایران و جامعه ورزش و اعضای تیم ملی فوتبال و اصحاب رسانه های ورزشی تبریک می گویم .
وی در خصوص بازی های آسیایی ٢٠١٨ گفت: یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال در آن حاضر می شویم، بازی های آسیایی است که هر چهار سال یک بار برگزار می شود. کشور هایی که در این بازی ها مشارکت می کنند از نظر سطح ورزشی متفاوت هستند .
دکتر سلطانی فر افزود: ما ستاد عالی برنامه ریزی برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک ٢٠٢٠ بیش را از یک سال قبل تشکیل داده ایم .
وی با بیان اینکه ستاد عالی بازی های آسیایی، پاراآسیایی و المپیک و پارالمپیک ٢٠٢٠ متشکل از اعضای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها هر هفته برگزار می شود افزود: این ستاد با دقت ویژه ای عملکرد تک تک فدراسیون ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. نتایجی که در گذشته کسب کرده اند، عملکرد آنها در بازی های آسیایی پیشین، آمادگی آنها برای حضور در این دوره از جمله مواری است که در بررسی های ما مورد ارزیابی قرار گرفت تا بتوانیم مجموعه بزرگی از ورزش کاران و مربیان مختلف در رشته های مختلف را برگزینیم تا شرکت موثر و آبرومندی در این بازیها داشته باشیم .
دکتر مسعود سلطانی فر اعلام کرد: لازم است مردم بدانند، در بازیهای آسیایی همواره سه کشور ژاپن ،چین و کره جنوبی سه رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند و برای رتبه های چهارم تا ششم، میان سایر قدرت های آسیایی از جمله ایران ، قزاقستان، ازبکستان، تایلند و هند رقابتی سنگین شکل می گیرد .
وی افزود: در این دوره که اندونزی میزبان بازی هاست ، با افزودن ورزش هایی که در آن موفق تر است به مجموع بازی ها ، به جمع رقبای ما اضافه شده است .
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه این بار رقابت بر سر مقام چهارم و پنجمی در میان تعداد بیشتری از کشور ها شکل می گیرد و با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که نتیجه ای بهتر از دوره گذشته را بدست بیاوریم تصریح کرد: ما با وحدت و هماهنگی و همدلی و با به صحنه کشاندن قهرمانان و ورزش کاران کشورمان همانگونه که در جام جهانی روسیه از حیثیت فوتبال کشور دفاع کردیم، از موقعیت ورزش کشورمان در آسیا دفاع می کنیم.
وزیر ورزش و جوانان با یاد آوری پیام مقام معظم رهبری به مناسبت موفقیت های تیم ملی گفت: حضور مقتدرانه اعضای تیم ملی فوتبال به قدری موثر و تلاش آنها چشمگیر بود که برای نخستین بار مقام معظم رهبری حتی در باخت تیم ملی نیز پیام تشکر صادر و از تلاش فرزندان خود قدر دانی کردند .
دکتر سلطانی فر در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه رادیو ورزش بتواند در کنار جامعه ورزش هم قدم و همسو و هماهنگ به کسب عنوانین بهتر، موقعیت های بهتر و ایجاد شور، نشاط و شعف میان مردم کمک کند، گفت: همانطور که در سه مسابقه قبلی تیم ملی، مردم از تلاش و کوشش بازیکنان شاد شدند امیدواریم از این روز های خوش باز هم در آینده داشته باشیم و پرچم کشورمان بارها به اهتزاز درآید .

http://www.javanannews.ir/fa/News/39809/تاریخی-ترین-نتیجه-جام-جهانی-را-کسب-کردیم--همه-فکر-می-کردند-زنگ-تفریح-اسپانیا-و-پرتغال-می-شویم--
بستن   چاپ