آریا جوان
وضعيت ايران در شاخص‌هاي بين المللي جوانان
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 2:32:11 PM
ايسنا
سيد جواد رضوي در حاشيه برگزاري چهارمين نشست معاونان فرهنگي و امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در شيراز افزود: شاخص‌هاي بين المللي توسعه جوانان در پنج محور آموزش و پرورش، سلامت و رفاه، اشتغال و فرصت، مشارکت سياسي و مشارکت مدني تدوين شده است که کشورمان از نظر شاخص اشتغال و فرصت وضعيت متوسط و از نظر شاخص‌هاي مشارکت‌ سياسي و مشارکت مدني در وضعيت کم طبقه بندي شده است که برآورد ما نشان مي‌دهد در موضوع مشارکت سياسي و مدني با توجه به کمبود آمار و اطلاعات اين گزارش منتشر شده، مي‌توانيم امتياز بالاتري در اين شاخص کسب کنيم.

وي با اشاره به يکي از کارگاه‌هاي چهارمين نشست معاونان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در اين کارگاه قرار است نحوه تنظيم گزارش هاي مربوط به شاخص ها با کارشناسان امور ساماندهي استان‌ها و معاونان امور جوانان بحث و بررسي شود و آموزش‌هاي لازم را در زمينه تدوين آنها به اين افراد بدهيم تا آنان با نحوه گزارش گيري از دستگاه‌ها در زمينه شاخص‌هاي بين المللي آشنا شوند. در مرحله بعد به لايه‌هاي شهرستاني شاخص‌هاي توسعه جوانان مي‌پردازيم.

رضوي با بيان اينکه در گزارش شاخص‌هاي توسعه بين المللي جوانان 185 کشور بررسي شده‌اند گفت: از درون اين گزارش چند گزارش براي استفاده خود آماده کرديم که يکي از آنها مقايسه ايران با کشورهاي حوزه سند چشم انداز است. چرا که ما بايد بر اساس سند چشم انداز عمل کنيم. مقايسه ايران با کشورهاي اسلامي از ديگر گزارش‌هاي استخراج شده از درون گزارش شاخص‌هاي توسعه جوانان بود تا از اين طريق بتوانيم از تجربه‌هاي کشورهاي اسلامي در حوزه جوانان بهره ببريم. همچنين گزارش‌هايي درباره وضعيت ايران در ميان کشورهاي خاورميانه و عضو اکو و داراي توليد ناخالص مشابه ايران را نيز استخراج کرديم.

وي افزود: وضعيت ايران از ميانگين کل کشورهاي بررسي شده در گزارش شاخص‌هاي بين المللي جوانان است.

مدير کل هماهنگي و ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به استان‌هايي که بيش از 50 درصد از اهداف در نظر گرفته شده براي ستادهاي ساماندهي جوانان را محقق کردند اظهار کرد: براي اين استان‌ها اعتبار تشويقي در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن در پنل تخصصي که در چهارمين نشست معاونان فرهنگي و امور جوانان استان‌ها داريم با کارشناسان امور ساماندهي و معاونان فرهنگي و امور جوانان درباره علل موفق نبودن برخي از استان‌ها علي رغم کمک‌هاي صورت گرفته در زمينه تحقق اهداف ستاد ساماندهي جوانان صحبت مي‌کنيم و رفع موانع آنها براي انجام ماموريت‌هايشان را پيگيري مي‌کنيم.

رضوي در پايان با اشاره به برگزاري شصت و هشتمين جلسه ستاد ملي ساماندهي امور جوانان گفت: قرار است که اين جلسه دوشنبه 16 اسفند ماه با حضور مسعود سلطاني فر وزير ورزش و جوانان برگزار شود. در اين جلسه گزارش نخستين کنگره مديريت امور جوانان ارائه مي‌شود. همچنين استاندار چهارمحال و بختياري گزارش عملکرد اين استان را در حوزه جوانان ارائه مي‌دهد. علاوه بر آن رئيس سازمان زمين شناسي و اکتشافات کشور نيز درباره چهارمين کنگره بين المللي متخصصان جوانان علوم زمين صحبت مي‌کند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3987/وضعيت-ايران-در-شاخص‌هاي-بين-المللي-جوانان
بستن   چاپ