آریا جوان
پنتاکس از لنز 50 میلی‌متری f/1.4 SDM AW رونمایی کرد
شنبه 9 تير 1397 - 20:08:18
جوانان نیوز - پنتاکس از لنز جدید خود با موتور فوکوس اختصاصی و قابلیت استفاده با دوربین‌های فول‌فریم و APS-C و قیمت 1,199 دلار رونمایی کرد.

شرکت Ricoh Imaging رسما از لنز Pentax HD FA 50mm f/1.4 SDM AW رونمایی کرد. این لنز اولین محصول از سری لنزهای استار است که تحت قواعد سنجش کیفی جدید پنتاکس عرضه می‌شود. این لنز استاندارد با دریچه‌ی دیافراگم بزرگ، کیفیت تصویری متمایز با حداقل ابیراهی را ارائه می‌کند. لنز HD FA 50mm f/1.4 SDM AW محصول شرکت پنتاکس، لنز پرایمی با طول استاندارد و گشودگی دیافراگم حداکثری است که علاوه بر عمق میدان زیاد باعث ثبت عکس‌های باکیفیت در نور کم می‌شود. هرچند این لنز برای دوربین‌های فول‌فریم پنتاکس با مانت K طراحی شده است، قابلیت استفاده در دوربین‌ها فرمت APS-C را نیز دارد که در این‌صورت فاصله‌ی کانونی 76.5 میلی‌متر را به همراه خواهد آورد‌. قیمت لنز جدید پنتاکس در آمریکا حدودا 1200 دلار خواهد بود و عرضه‌ی آن در چند روز آینده آغاز خواهد شد. مقاله‌های مرتبط:
پنتاکس K1 Mark II‌ معرفی شد؛ سنسور 36 مگاپیکسلی فول‌فریم و فناوری پیکسل شیفت 2 دوربین جدید پنتاکس KP، نیمه حرفه ای و کارآمد
ویژگی‌های اصلی لنز پنتاکس HD FA 50mm f/1.4 SDM AW فرمت فول‌فریم/ K-Mount بازه‌ی گشودگی دیافراگم: f/1.4 تا f/16 یک المان غیرکروی، یک المان غیرکروی با پراکنش غیرعادی موتور فوکوس اولتراسونیک SDM نسخه‌ی دوم پوشش Aero Bright برای دفع نورهای مزاحم داخلی، پوشش HD پوشش SP برای المان جلویی دیافراگم دایره‌ای شکل 9 تیغه ضد رطوبت و گردوغبار
پنتاکس پوشش Aero Bright II و HD روی 15 المان این لنز باعث کاهش تشعشعات اضافه و شبح‌وارگی حتی در شرایط نور شدید می‌شود. پوشش SP در المان جلویی نیز قطرات آب یا اثرات لمس انگشت را دفع می‌کند. موتور فوکوس خودکار این لنز، SDM، از نوع اولتراسونیک و محصول شرکت پنتاکس است که فوکوس درست و سریع را هنگام عکاسی به ارمغان می‌آورد. به علاوه، دیافراگم مدور و 9 تیغه‌ی این لنز، جلوه‌ی بوکه‌ی یکنواخت و متوازنی را در عکس‌هایی مانند پورتره به همراه دارد. لنز مورد بحث ضدآب بوده و در عکاسی از محیط‌های بیرونی در برابر آب‌و‌هوای بارانی عملکرد باثباتی خواهد داشت.

http://www.javanannews.ir/fa/News/39939/پنتاکس-از-لنز-50-میلی‌متری-f-14-SDM-AW-رونمایی-کرد
بستن   چاپ