آریا جوان
براي ازدواج آسان بايد آگاهي ايجاد کنيم
شنبه 14 اسفند 1395 - 8:03:02 AM
ايسنا
حميرا آزادمنش در برنامه راديويي با موضوع شرايط برگزاري ازدواج آسان ، با بيان اينکه اگر قرار است ما ازدواجي را آسان کنيم بايد آگاهي ايجاد کنيم، تصريح کرد: براي ايجاد آگاهي بايد به جوان هايي که مي خواهند ازدواج کنند، بگويم که اسطوره سازي در عشق يک اشتباه محض است. خيلي ها مي آيند و مي گويند من نيمه گمشده خودم را پيدا کردم در حاليکه اينها افسانه هاي غلطي است و اگر ما به چنين مرحله اي رسيديم که داريم افسانه سازي مي کنيم بايد بدانيم که داريم اشتباه مي کنيم چون اولين باري که طرف مقابل يک خطايي مرتکب مي شود، بُتش مي شکند و مي ريزد و در اين زمان من احساس نا اميدي و شکست مي کنم.

اين مشاور دانشگاه و روانشناس اشتباه دوم در ازدواج را تغيير فرد مقابل معرفي کرد و اظهار داشت: من بايد بپذيرم در امر ازدواج که وارد مي شوم بايد در خودم تغيير ايجاد کنم و نه اينکه بخواهم طرف مقابل را عوض کنم. يادمان باشد آدمي که انتخاب کرديد از اين بدتر ممکن است بشود ولي بهتر نمي شود مگر اينکه بخواهد ، مشکلات خودش را پيدا کند و تحت نظر متخصص بخواهد درمان اتفاق بيافتد و او بهتر شود و الا روز به روز از اين شرايطي که هست بدتر خواهد شد.

آزادمنش عضو کانون ازدواج آسان جوانان کشور با بيان اينکه بايد ازدواج با ديد کلان مورد بررسي قرار بگيرد، گفت: اينکه ما بخواهيم مسئله را تقليل بدهيم و لزوما ازدواجي انجام بشود و ازدواج آساني باشد من با اين مخالف هستم وگرنه اگر بخواهيم به شکل کلان اين قضيه را مورد بررسي قرار دهيم و به آن بپردازيم بايد اهداف غايي در جامعه ما يک مقدار گسترش پيدا کند و نظام آموزشي ما متحول شود و از حالت ناکارآمدي تبديل به نظام آموزشي کارآمد شود..

وي با بيان اينکه نياز به ازدواج در انسان ها فطري است در عين حال گفت: بايد اين نياز در يک مسير درست قرار داده شود. يک جواني بگويد من نياز دارم پس بايد از دواج کنم پس شما هم وسايل ازدواجش را فراهم کنيد اين فقط باعث مي شود که يک آسيب جديد ايجاد شود، در حالي که اگر من در محيط خانواده و با روش والدگري مناسبي که به من از قبل آموزش داده شده، فرزندم را به گونه اي مسئوليت پذير بار بياورم، ما به اينجا نمي رسيديم. ما در يک جايي اشتباه کرديم و حالا بايد بپذيريم.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3996/براي-ازدواج-آسان-بايد-آگاهي-ايجاد-کنيم
بستن   چاپ