آریا جوان
خداحافظ موهاي چرب!
شنبه 14 اسفند 1395 - 8:07:39 AM
بيتوته

موهاي چرب خسته کننده هستند چون ظاهري کثيف و بد فرم به خود مي گيرند. مهم نيست چند مرتبه موهاي خود را مي شوييد مدتي پس از شستشو باز هم مي بينيد که چرب هستند. موهاي چرب و روغني در نتيجه ترشح بيش از حد سبوم از غدد سباسه در روي کف سر به وجود مي آيند. با اينکه مقداري از اين ترشح براي موها خوب است ولي مقدار زيادش مي تواند منجر به چرب و روغني شدن ظاهر موها شود.

دلايل ديگري نيز وجود دارد که چرا اينقدر زود موها چرب مي شوند. برخي از اين موارد عبارتند از استرس، عدم تعادل هورموني، خوردن مقدار زيادي غذاي چرب، استعداد ژنتيکي، آلودگي و برخي محصولات مراقبت از مو که حاوي مواد حساسيت زا هستند.

خوشبختانه مواد معجزه گري وجود دارد که مي توانيد با استفاده از آنها با مشکل موهاي چرب مقابله کنيد. تمام اين مواد در دسترس هستند و استفاده از آنها نيز بسيار ساده است. و حدس بزنيد چي؟ جواب حل اين مشکلتان در آشپزخانه پنهان شده. بياييد نگاهي بيندازيم به اين مواد و اينکه چگونه مي توان از آنها استفاده کرد.

1- سرکه سيب 

مواد لازم:

دو قاشق غذا خوري سرکه سيب

آب

چگونه استفاده کنيم: 

دو تا سه قاشق غذاخوري سرکه سيب را با يک ليتر آب ترکيب کنيد. خوب با هم ميکسشان کنيد و سپس کنار بگذاريد. حالا به موهاي خود شامپو بزنيد و سپس از ترکيب سرکه سيب روي سر خود بمايد. موهاي خود را آب بکشيد. ديگر لازم نيست از نرم کننده استفاده کنيد، اما اگر دوست داريد استفاده کنيد اين کار را قبل از استفاده ترکيب سرکه سيب انجام دهيد. سرکه سيب باکتري هايي را که باعث توليد چربي در موها مي شود را از بين مي برد. همچنين اين سرکه ريزش مو را کاهش مي دهد و به موها درخشش مي بخشد.

2- تخم مرغ

  مواد لازم:

يک عدد سفيده تخم مرغ

آب ليمو

چگونه استفاده کنيم: 

ماسک تخم مرغ براي مو يکي از شايع ترين و ساده ترين ماسک ها براي مقابله با موهاي چرب است. تخم مرغ منبعي غني از چربي و پروتئين است و موها را براي مدت زماني طولاني مرطوب نگه مي دارد. سفيده تخم مرغ حاوي آنزيم هايي است که باکتري ها را مي خورند و به خوبي مو و پوست کف سر را تميز مي کنند. براي آماده سازي ماسک مو سفيد يک تخم مرغ را بگيريد و دو تا سه قطره آب ليمو به آن اضافه کنيد. ترکيب را بهم بزنيد تا کف کند و سپس به مو و کف سر خود بماليد. سر خود را با يک کلاه مخصوص حمام بپوشانيد و بگذاريد به مدت نيم ساعت به همين شکل بماند. ابتدا موها را به خوبي با آب سرد بشوييد و سپس کمي شامپو بزنيد. دو بار در هفته اين کار را تکرار کنيد و خيلي زود نتيجه را خواهيد ديد.

3- جوش شيرين

مواد لازم:

پنج تا شش قاشق غذا خوري جوش شيرين

يک فنجان آب گرم

چگونه استفاده کنيم: 

جوش شيرين مو را مانند شامپو تميز و مانند نرم کننده نرم مي کند. براي آماده سازي ماسک مو جوش شيرين، جوش شيرين را با آب ترکيب کنيد. سپس روي کف سر و طول موهاي خود بماليد. اجازه دهيد پنج دقيقه بماند. موهاي خود را با شامپو بشوييد. اين کار را دو مرتبه در هفته امتحان کنيد.

 

درمان براي موهاي چرب

موهاي چرب و روغني در نتيجه ترشح بيش از حد سبوم از غدد سباسه در روي کف سر به وجود مي آيند‎

4- موز

مواد لازم:

دو عدد موز

 يک قاشق غذا خوري روغن زيتون

يک قاشق غذا خوري روغن نارگيل

يک قاشق غذا خوري عسل

چگونه استفاده کنيم: 

موز سرشار از ويتامين ها، کربوهيدرات و روغن هاي طبيعي است و وقتي به مو و کف سر مي ماليدش، باعث مي شود موهايي درخشان و براق داشته باشيد. براي آماده کردن ماسک مو موز، دو موز رسيده را برداريد و تمام مواد را با هم مخلوط کنيد. مطمئن شويد قطعه درشتي باقي نمانده باشد. اين ميکس را روي کف سر و موها بماليد و اجازه دهيد 15 تا 20 دقيقه بماند. سپس با شامپو بشوييدش. موز نه تنها چرب بودن را از بين مي برد، بلکه به نرم شدن موها نيز کمک مي کند.

 

5- ماست

مواد لازم: 

دو قاشق غذا خوري ماست

يک قاشق غذا خوري عسل

يک قاشق غذا خوري روغن نارگيل

چگونه استفاده کنيم: 

ماست سرشار است از پروتئين. مو را تغذيه کرده و به سلامت و قوي بودنش کمک مي کند. ماست همچنين ترکيبات مرطوب کننده دارد که به نرم شدن موها کمک مي کند. اسيد لاکتيک موجود در ماست کف سر را تميز مي کند و پوست هاي مرده را از سر راه بر مي دارد. براي آماده سازي ماسک مو ماست تمام موادي که گفته شده را با هم ترکيب کنيد و به کف سر و موهاي خود بماليد. اجازه دهيد حدود نيم ساعت روي موها بماند و سپس با شامپو بشوييدش. استفاده از نرم کننده به خودتان بستگي دارد. مي توانيد استفاد نکنيد چون ماست خود خاصيت مرطوب کنندگي مو را دارد. دوبار در هفته مورد استفاده قرارش دهيد.

6- نشاسته ذرت

مواد لازم: 

يک قاشق غذا خوري نشاسته ذرت

يک نمکدان يا فلفل پاش خالي

چگونه استفاده کنيم: 

استفاده از نشاسته ذرت مسلما يکي از بهترين روش ها براي بهبود موهاي چرب و روغني است. علاوه بر اين، حتي لازم نيست آن را به عنوان ماسک مو استفاده کنيد. مي توانيد از آن مستقيم به عنوان شامپو خشک استفاده کنيد. براي استفاده از آن يک قاشق غذا خوري نشاسته ذرت را داخل يک نمکدان خالي بريزيد. سپس روي موهاي خشک خود بريزيد و اجازه دهيد 15 دقيقه بماند. بعد از 15 دقيقه با استفاده از برس مو نشاسته هاي ذرت را از موهاي خود بيرون بريزيد. نشاسته هاي ذرت تمام روغن ها را به خود جذب مي کند.

با استفاده از اين موارد مي توانيد به سادگي موهاي چرب را در خانه درست کنيد. اما اگر اين موارد هم نتوانستند کمکتان کنند حتما بايد با يک متخصص پوست و مو صحبت کنيد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/3997/خداحافظ-موهاي-چرب!
بستن   چاپ