آریا جوان
بادامچيان: تا آخرين روز رياست جمهوري احمدي‌نژاد موظفيم با او همکاري کنيم
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 9:19:54 AM
قائم مقام دبير کل حزب موتلفه اسلامي با بيان اين‌که رييس جمهور آينده بايد گفتمان داشته باشد، گفت: گفتمان مورد نظر ما گفتمان جامعه نمونه اسلامي است.
بادامچيان در نشستي با اهالي رسانه استان مرکزي، درباره چگونگي به اجماع رسيدن حزب موتلفه درمورد کانديداي انتخاباتي اين حزب و معرفي آل اسحاق به عنوان نامزد مورد حمايت تشکل متبوعش ، اظهار کرد: جمع‌بندي اين بررسي‌ها نشان داد که در دهه چهارم عمر نظام جمهوري اسلامي، بايد از فردگرايي پرهيز کنيم. اداره امور اجرايي کشور نبايد به يک فرد منوط باشد، بلکه مجموعه‌اي از شخصيت‌ها که از شايستگي‌هاي لازم برخوردار هستند، بايد متحدانه عمل کرده و از ميان خود فردي را به عنوان رييس جمهور معرفي و در ادامه راه وي را همراهي کنند و دسته جمعي کشور را در مسير پيشرفت و رفع مشکلات اداره کنند.
وي با تأکيد بر اين‌که رييس جمهور آينده بايد گفتمان داشته باشد، تصريح کرد: البته مقصود شعار نيست، بلکه مبنايي اساسي و کلان در اين بخش مورد نظر است.
اين عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي، گفتمان مورد نظر اين حزب را گفتمان جامعه نمونه اسلامي عنوان کرد و با بيان اين‌که اين گفتمان در دو بخش مردمي و دولت کريمه اسلامي شکل مي‌گيرد، تصريح کرد: جامعه نمونه بايد انسان‌هاي نمونه اي همچون رجايي، بهشتي و شهيد لاجوردي را در خود داشته باشد.
بادامچيان خوار شدن دوگانگي‌ها و چندچهره‌گي‌ها را در راستاي دستيابي به کرامت دنيا و آخرت از ويژگي‌هاي مهم جامعه نمونه اسلامي عنوان کرد و گفت: براي اداره جامعه بايد برنامه داشته باشيم.
وي دستيابي به هدفي همچون غني شدن فقرا و افزايش درآمد همه اقشار را نيازمند تدوين يک برنامه ويژه دانست و افزود: دولت جديد بايد براي مواردي همچون مسکن، ثبات قيمت‌ها، ثبات نرخ ارز و ... برنامه داشته باشد؛ البته اين برنامه نبايد رونوشتي از برنامه پنج ساله باشد.
بادامچيان با تأکيد بر لزوم برنامه‌ريزي براي اداره کشور، نظام ايران را نظامي نوپا دانست که در 200 سال گذشته تحت تاثير سلطه بيگانه بوده و فرهنگ غرب در آن موثر بوده است و گفت: چارچوب بيان اقتصاد در دانشگاه‌هاي ما کاملا اسلامي نيست . ما در 30 سال گذشته از تمام ظرفيت ها استفاده کرديم که انقلاب به صورت مقطعي جلو برود و امروز دانشمنداني داريم که بر امور مسلط شده و مستقل حرکت مي‌کنند. ما امروز به مديريت اقتصادي دست يافته و صاحبنظر اقتصادي پيدا کرده‌ايم.
وي در ادامه فراهم بودن زمينه جهت استفاده همه نيروهاي دلسوز براي رفع مشکلات کشور و بهره بردن رييس جمهور آينده از تمامي سلايق و نظرات براي پيشبرد کشور را يک ضرورت عنوان کرد و گفت: آل اسحاق داراي تخصص اقتصادي ويژه و معلومات دانشگاهي بوده و فرد موثري براي اداره امور اجرايي اين کشور است.
بادامچيان با بيان اين‌که پيشرفت‌هاي آينده بايد چنان شکل بگيرد که حماسه سياسي و اقتصادي محقق شود، به وجود کانديداهاي ديگر در اين دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: همه بايد بتوانند بدون مشکل و البته با رعايت اخلاق و به دور از تخريب و درگيري برنامه هاي خود را تبيين کنند.
بادامچيان بهترين فرد براي رياست جمهوري را از ديد حزب موتلفه اسلامي يحيي آل اسحاق دانست و در پاسخ به اين سوال که توضيح شما درخصوص تفرقه موجود ميان اصولگرايان چيست؟ گفت: آنچه وجود دارد تعدد نامزدهاست نه تفرقه. اگر قرار است يک نظام آزاد داشته باشيم، بايد تمامي سلايق در اين نظام امکان ابراز وجود داشته باشند. ما در هر صورت سعي داريم به يک فرد واحد برسيم، ولي آنچه در نهايت تعيين کننده است رأي اکثريت است.
وي درباره ميزان حضور مردم در انتخابات يازدهم نيز گفت: از آنجا که ملت و رهبري خواهان رفع مشکلات هستند و با توجه به اينکه ملت ايران مي داند که راه حل رفع مشکل انتخاب فرد اصلح براي رياست جمهوري است، پس در انتخابات شرکت مي کنند و اين انتخابات پرشور خواهد بود.
بادامچيان در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا حزب موتلفه با احمدي نژاد اختلاف دارد گفت: مسائل ما با احمدي نژاد در واقع اختلاف نظر درخصوص سياست‌هاي اوست؛ اگرنه تا آخرين روز رياست جمهوري وي موظفيم با او همکاري کنيم.
وي با بيان اين‌که از حمايت از احمدي نژاد در انتخابات گذشته پشيمان نيستيم، گفت: استکبار جهاني حرکتي را با مسووليت ديک‌چني آغاز کرده بود که هدف آن حمايت از موسوي و روي کار آمدن وي بود و ما براي جلوگيري از دستيابي آنان به اين هدف براساس وظيفه شرعي از احمدي نژاد حمايت کرديم. اگر شخص ديگري را در مقابل احمدي نژاد معرفي مي کرديم رأي وي مي‌شکست و مشکلات دوچندان مي‌شد، پس از وي حمايت کرديم.
بادامچيان افزود: دولت احمدي نژاد خدمات خوبي ارايه داده است، ولي به دنبال اين باشد که در دولت بعدي موثر باشد.
وي وظيفه شرعي همگان را حمايت از رييس جمهور منتخب مردم عنوان کرد و افزود: رييس جمهوري که توسط مردم انتخاب شده و توسط رهبري تنفيذ مي‌شود، مشروعيت ديني دارد و بايد از وي حمايت شود.
بادامچيان درباره احتمال کانديداتوري مشايي و خاتمي نيز اظهار کرد: اين افراد اگر براساس ضوابط واجد شرايط رياست جمهوري باشند مي توانند ثبت نام کنند؛ عدم صلاحيت يا عدم احراز صلاحيتشان را شوراي نگهبان مشخص مي‌کند.
وي در پاسخ به اين سوال که به نظر شما چند درصد از برنامه هايي که در حمايت از احمدي نژاد براي مردم به عنوان برنامه آينده وي تبيين کرده بوديد، عملياتي شده است گفت: هر دولتي که سر کار مي آيد با تيم خودش کار مي کند و تصميم مي‌گيرد . تيم رييس جمهور از اختيارات قانوني و خرد جمعي برخوردار است. ما نظر داديم و خيرانديشي کرديم که دولتي ها برخي را گوش دادند و برخي را گوش ندادند.
بادامچيان همچنين درخصوص رويکرد نماينده حزب موتلفه در رابطه با سياست خارجي نيز، با بيان اين‌که سياست خارجي ما در چارچوب نظام، قانوني اساسي و سياست‌هاي کلان رهبري تعيين مي شود، افزود: نوع تدبير اين سياست‌ها مطرح است. ما يک قدم از ارزش‌ها و حقوق مسلم نظام و کشورمان نمي توانيم عقب بنشينيم، اما اين‌که صحنه سياست بين‌الملل چگونه اداره شود بحث ديگري است .
وي افزود: محور سياست آمريکا در حال حاضر بر اين امر قرار گرفته که در منطقه درگيري داخلي ايجاد کرده و زيربناهاي کشورها را از بين ببرد تا حکومت‌ها از اداره کشور ناتوان شده و در نهايت براي احياي دوباره کشور نيازمند غرب باشند . رييس جمهور و تيمش بايد اين شرايط را به خوبي درک کرده و سياست‌هاي مناسبي را در اين بخش تدبير کنند.
بادامچيان سازش را در حوزه سياست خارجي رويکردي غلط عنوان کرد و افزود: سازش ها مقدمه سقوط‌ها و شکست‌ها هستند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4/بادامچيان--تا-آخرين-روز-رياست-جمهوري-احمدي‌نژاد-موظفيم-با-او-همکاري-کنيم
بستن   چاپ